Ga naar inhoud

Wond op rug


Lan1405

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Sinds augustus hebben wij 2 voedsters. Dit gaat altijd goed samen. Ze zijn nu 6-7 mnd.

 

Vanmorgen ontdekte ik bij 1 van de 2 een kale plek met best een grote wond. Zat al wel een goede korst op. Soms rijden ze op elkaar. Maar vooral die met die wond op die ander. Vechten doen ze nooit (nooit gezien iig).

Nu denk ik dat die wond tijdens het rijden is gebeurt. Kan dit? Het is nooit eerder gebeurd. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou kunnen. Kan ze zich anders ergens aan pijn gedaan hebben? Zitten ze binnen of buiten?

Twee voedsters gaan vaak niet meer samen als ze eenmaal volwassen zijn, en in die fase zitten die van jou nu. Het zou dus kunnen dat ze gaan vechten, en dan moet je ze meteen uit elkaar halen en dan kunnen ze ook niet meer bij elkaar. Ik hoop voor je dat het niet gebeurt, maar wees er wel alert op. Rijden is trouwens geen vechten, echt vechten is boksen, schreeuwen, in elkaar vastbijten en als een bolletje over de grond rollen. Haal ze dan uit elkaar met ovenwanten aan.

Wat kan schelen is veel ruimte, minimaal 4 m2 die ze dag en nacht tot hun beschikking hebben, en eventueel castratie, maar ook dat geeft geen garantie dat het goed blijft gaan. 

 

Dit is vast niet het antwoord waar je op zit te wachten, maar wel goed om te weten waar je op moet letten denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zitten buiten.. geen idee waar ze zich anders aan verwond moet hebben. Of het moet gisteren gebeurd zijn toen ze in de tuin los liepen?

 

Vechten doen ze echt niet. Het is alleen rijden en verder zoeken ze elkaar op om bij elkaar te liggen en elkaar te likken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Lan1405:

Ze zitten buiten.. geen idee waar ze zich anders aan verwond moet hebben. Of het moet gisteren gebeurd zijn toen ze in de tuin los liepen?

 

Vechten doen ze echt niet. Het is alleen rijden en verder zoeken ze elkaar op om bij elkaar te liggen en elkaar te likken.

Jij zegt vechten doen ze echt niet?

Maar weet je ook wat ze 's nachts doen?

Want een wond wat best groot is, komt niet zomaar natuurlijk. Dat kan zeker de eerste tekenen van vechten zijn....

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Konijnenliefhebber1993:

Jij zegt vechten doen ze echt niet?

Maar weet je ook wat ze 's nachts doen?

Want een wond wat best groot is, komt niet zomaar natuurlijk. Dat kan zeker de eerste tekenen van vechten zijn....

Ja daar heb je een punt. Weet idd niet wat ze s',nachts doen. Ik zal het goed in de gaten moeten houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .