Ga naar inhoud

Drinkfles


Sophie95

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Laatst heb ik voor mij konijnen een nieuwe drinkfles gehaald die wat steveger gemonteerd zit. Die andere gooide ze er soms af. Maar nu willen ze niet uit dat nieuwe flesje drinken. Hij loopt goed door en wanneer ik wat water er uit laat vallen drinken ze het wel. Heb net de oude weer opgehangen, naast de nieuwe, en daar drinken ze dan wel uit.

 

Iemand enig idee wat de oorzaak kan zijn en of er wat aan te doen valt?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ik zou die oude toch even weg laten en even aanzien dat ze toch leren wennen aan de nieuwe fles.

Het kan soms even duren hoor.

 

Zoals hierboven ook al gezegd werd is een bak makkelijker.

Konijnen drinken gulzig en uit een fles zijn ze wat belemmerd wat soms tot frustraties kan leiden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige drinkflessen hebben een bepaalde gebruiksaanwijzing, ze moeten vaak een soort vacuüm hebben willen ze goed werken. Ik zou dus de handleiding nog even nalezen.

 

Maar ik sluit mij ook aan bij het advies van de rest: een drinkbak is veel beter dan een fles. En voldoende drinken is zo ontzettend belangrijk voor konijnen, voor het afvoeren van de afvalstoffen uit hun lijfje. Uit een bakje kunnen ze op een normale, natuurlijke manier drinken en lekker gulzig. Wel zo fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .