Ga naar inhoud

"restschade" nav EC?


EstherR

Aanbevolen berichten

Hoi! 

Onze 5,5 jarige FH Pieter heeft in februari 2018 E. Cuniculi gehad. We waren er op tijd bij en hebben hem met medicatie behandeld. Na een paar weken leek hij er weer helemaal vanaf. Toentertijd is me ook geen restschade oid opgevallen. 

Nu zijn we aan het eind van de zomer met Pieter naar de dierenarts geweest. Hij was namelijk gevallen (mijn man viel met hem doordat hij zijn evenwicht verloor), en een paar weken later had hij aan een kant van zijn kop dat het iets af hing. De DA kon geen gezwel vinden, of iets aan zijn kiezen. Ze dacht dat het misschien toch iets van restschade van de EC nog was. Hij leek er geen last van te hebben en we mochten er weer mee naar huis. 

Inmiddels zijn we weer wat maanden verder en aan de ene kant van zijn kop lijkt het wat af te hangen, en het andere oog zit helemaal dicht. Verder is hij vrolijk, eet hij gewoon, komt hij op je af rennen, etc. 

Pieter krijgt altijd veel stress van DA bezoeken, dwang medicatie of voer geven, etc. Dus dat beperk ik het liefst zoveel mogelijk. 

Kan dit restschade van de EC zijn? Moet je dan weer aan de medicatie? Of kunnen ze er ook mee leven zolang ze verder vrolijk zijn enzo? 

Dank alvast! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het zou de EC kunnen zijn die weer de kop op steekt. Het is in dat geval verstandig om weer te starten met behandeling met panacur. EC kan altijd weer terugkomen, voornamelijk bij stress zie je dat vaker. Restschade is iets wat je direct na afronden van de behandeling moet zien, dus iets wat na behandeling niet helemaal overgegaan is. Dit klinkt als iets wat nieuw of opnieuw is.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat vervelend wat er allemaal aan de hand is met je konijn. Een scheve kop klinkt inderdaad als cuniculi, maar een dicht oog is toch weer wat anders. Ik denk dat je het beste weer even langs de dierenarts kunt gaan, in ieder geval voor dat dichte oog. Hopelijk krijg je dan wat meer duidelijkheid. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Restschade is wanneer het zeg maar niet meer beter wordt op een bepaald punt, als er weer nieuwe symptomen opdoemen dan is of de EC weer actief als het ware of er is wat anders aan de hand.

In geval van hangoor, afhangende kant en oog dicht denk ik eerder aan problemen in oor naar traanbuis etc. Echter heel moeilijk te zien zonder camera, daarom zou ik naar een dierenarts gaan die dit wel kan. Bijv. Evert-Jan in Utrecht of andere met een scoop en ervaring. EC behandeling in dit geval zou ik sowieso weer opstarten, maar ik zou zeker bij hangoren die al wat ouder worden niet uitsluiten of het een probleem is in de buizen van oor naar neus. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .