Spring naar bijdragen
Momofbuns

Momofbuns // foto dump

Recommended Posts

Heya im back to BB! Zal proberen wat actiever te zijn enzo ๐Ÿ™‚

alvast een kijkje hoe het er nu uitziet voor de binnennijntjes. Let niet op de gaos ben net wakker XD. Konijntjes gaan in het hok wanneer ik lang weg blijf (max 1x per dag) want als dat gebeurt word pipje boos en geirriteerd en gaat lekker overal waar ze een mogelijkheid ziet plassen ๐Ÿ˜› maar zo gaat het prima ๐Ÿ™‚

Teddy is mn knappe dwerg en pip is de wat grotere. Ook knap hoor ๐Ÿ™‚

IMG_20191219_093041.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Momofbuns:

Heya im back to BB! Zal proberen wat actiever te zijn enzo ๐Ÿ™‚

alvast een kijkje hoe het er nu uitziet voor de binnennijntjes. Let niet op de gaos ben net wakker XD. Konijntjes gaan in het hok wanneer ik lang weg blijf (max 1x per dag) want als dat gebeurt word pipje boos en geirriteerd en gaat lekker overal waar ze een mogelijkheid ziet plassen ๐Ÿ˜› maar zo gaat het prima ๐Ÿ™‚

Teddy is mn knappe dwerg en pip is de wat grotere. Ook knap hoor ๐Ÿ™‚

IMG_20191219_093041.jpg

Leuk dat je er weer bent! Toch even een ongevraagd advies/suggestie...

Je schrijft dat ze in het hok gaan als je lang weg bent. Een kooi is wel erg klein om lang in te zitten... Als ik jou was zou ik er een panelenrennetje aan koppelen zodat ze wat meer bewegingsvrijheid hebben. Zo te zien heb je hier ruimte zat voor. Als je thuis bent kun je de panelen inklappen en aan de kant zetten zodat jij en je konijnen alle ruimte hebbenย ๐Ÿ™‚ย 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
19 uur geleden zei Rifca:

Leuk dat je er weer bent! Toch even een ongevraagd advies/suggestie...

Je schrijft dat ze in het hok gaan als je lang weg bent. Een kooi is wel erg klein om lang in te zitten... Als ik jou was zou ik er een panelenrennetje aan koppelen zodat ze wat meer bewegingsvrijheid hebben. Zo te zien heb je hier ruimte zat voor. Als je thuis bent kun je de panelen inklappen en aan de kant zetten zodat jij en je konijnen alle ruimte hebbenย ๐Ÿ™‚ย 

Ja, dat ligt eraan hoelang ik echt weg ben. Als het maar een uurtje is vind ik het onzin om der ff een rennetje bij te zetten. Maar ja kijk als het echt wat langer is bijv uur of 2/3 meer dan zorg ik er wel voor ๐Ÿ™‚ nog niet gebeurt :). Het enigste waar ik eigenlijk de deur voor uitga is de buitennijnen en de nijnenvooraad weer op vullen bij intratuin/dierenwinkel.ย 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

qQ69erC.jpg

Meet de "buitennijnen". Aangezien ik daar met alles lekker de ruimte heb. Kan en wil ik daar wat oudere konijnen (marktplaats etc) gaan "opvangen". Deze 2 zijn nog maar net een jaartje (denkt de DA) . Maar de eigenaars (vorige). Hadden op MP gezet dat ze idd anders "vrij gelaten" zouden worden. Als er geen kopers kwamen. Dus kom maar hier. We hadden namelijk al een hok + ren eraan gemaakt. Dus deze 2 zusjes leven ook bij ons. Ik spaar telkens wat voor een hok + materiaal voor ren etc. En dan ja kan der een "zoektocht" komen.ย 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 17-1-2020 at 14:41 zei Evee:

Leuke konijnen!ย 

ย 

Brood is heel slecht voor konijnen, dus ik hoop dat dat niet voor hun was ๐Ÿ™‚ย 

Het was om medicatie te geven die ze anders met spuitje binnen kregen :). Op advies van DA. Normaal krijgen ze sit idd niet ๐Ÿ™‚

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

P44o0n8.jpg

UKFrF7R.jpg

40jIT1s.jpg

ย 

Okay even een kleine update over de nijntjes ๐Ÿ™‚ :

Pip en Teddy gaan goed omdat ik in een woongroep woon (helaas kon niet anders) heb ik al heel veel geluk met mn konijnen. Helaas omdat binnen een organisatie regels zijn aangepast moet ook ik me hieraan houden. Wanneer ik uit mn kamer ben gaan de konijnen in de kooi. Ook als ik slaap. Lastiger voor ons omdat ik ze toch echt de nodige beweging wil geven. Dus zodra ik binnen ben hok open en lekker door alle gangen heen. Zodra ik ff weg ben heb ik een soort "speelplek" voor ze gemaakt in de schuur. Die word alleen door mij gebruikt voor de nijnen om de rest van de dag lekker in te rennen. Dus gelukkig wel deels opgelost met mn creativiteit XD. De nijntjes vinden het heerlijk die speelplek in de schuur. (heb natuurlijk wel alles veilig gemaakt. Dont worry).ย 

ย 

De buitenkonijntjes Sjors & wiet gaan ook prima. Helaas is sjors af en toe te nieuwschierig en gaat de hort op (AKA weglopen) nu eindelijk de oplossing gevonden! En is ze niet meer weg geweest. Ze hebben nu een ruime vaste ren met deurtjes die wel geheel dicht kunnen :). Helaas worden ze door anderen gevoerd en dus ook bezocht (oppakken kinderen, aaien etc) ik vind dit natuurlijk niet tof. Doe mn best voor de beestjes om het zo veilig en rustig voor ze te houden. Maarja bordjes met "niet eten/snoep geven" etc werkt niet trekken ze kapot en laten zelfs het dak van het hok af en toe open. Was het gister zo zat heb ze eten/hooi/drinken gegeven en jankend weggaan. Voelt zo ***** als jij je best doet elke dag gaat (ze zitten een eindje verderop) en dan anderen het "verpesten" dus begeleiding en ik gaan een "oplossing" zoeken. Hoop dat ze wel een beetje aan m'n beestjes denken.... Verder wil ik zeggen dat ik in ieder geval zoveel aan de BB site heb gehad de afgelopen dagen! Begeleiding die niks snapt qua verzorging/voeding etc. En een autistische brein van mij XD betere combi kan niet. Dus dan maar proberen ze te laten weten dat ik echt geen poep praat. Heerlijk om dan te horen "ooh, je had toch echt gelijk" hahaha. (Deze autist hier is like alles opzoeken moeten weten enzo) en ja als ik "slecht" ben in mn hoofd zit ik heel de dag dingen over nijntjes te lezen qua info :). Dus ze noemen me hier wel eens nerd. Ik vind het nog steeds wel erg jammer dat tedje en pip in een hok moeten wanneer ik niet op mn kamer ben, aan de andere kant. Heb er gelukkig wel voor gefixt dat ze dan eventueel als ik nog in het gebouw ben ze in de schuur rond mogen rennen/spelen. Toch voel ik me wel schuldig voor de buitennijnen en tedje en pip. Maar meer omdat ik gewoon niet zo extreem veel over ze te zeggen heb alles moet eerst met overleg en aangezien ik niet de enige ben kan dat soms echt te lang duren... Mn begeleiding ging aan dat gedoe met de nijnen buiten overleggen. Dan hoor ik binnenkort meer. Met de binnennijntjes moet ik het zo gewoon doen. En eigenlijk vind ik dat ik niet moet zeuren aangezien niet veel woningen beesten in huis willen. Ik kan echt niet zonder. Dus het is een beetje "ja en amen" zegmaar. Zo dat was de extreem lange update :). Respect als je dit helemaal gelezen hebt XD

Liefs, Momofbunsย 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites