Ga naar inhoud

Beetje bloed aan poep


Freya Dhooghe

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen,

 

nu weer een andere vraag.

 

ons vrouwtje (gesteriliseerd) heeft een mini beetje bloed (echt amper te zien maar heb hen even met een zaklamp nagekeken) aan haar poepje hangen.

 

ik zie niets in de keuteltjes hangen (heb er zelfs een paar open gedaan) en het komt ook niet echt uit de poep zelf. 
 

nu heb ik zaterdagochtend wel hun geurklieren een beetje moeten proper maken omdat er echt een bruine koek naar buiten was gekomen. DA heeft ooit gezegd dat ik dit mocht wegdoen maar wel heel voorzichtig te werk moest gaan. Heb dit ook gedaan en enkel maar weggedaan met een vochtig oorwatje.

maar denk persoonlijk dat dit niet van dit komt omdat ik elke dag de kliertjes nog heb gecheckt (op ontstekingen enzo) en nooit bloed gezien.

 

Heeft iemand dit ooit gehad? Kan het zijn dat een konijn soms ook wat te had duwt of dat de keutel soms te groot is? Of misschien heeft ze wat “woest” zichzelf gewassen?

 

ik bel sowieso morgen DA (denk dat ze me al enorm beu zijn) voor de zekerheid 🙂 maar wou eens weten of jullie dit ook hebben gehad?

 

let wel het was echt een mini beetje en misschien overdrijf ik. Op een doekje zag je het zelfs amper. Ik kan het zelfs geen druppel noemen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Freya Dhooghe:

Update: sorry hoor precies tegen mezelf bezig:

 

ze heeft goed gegeten, ligt op haar buikje en ze is terug naar het toilet geweest. Niets bloed te zien in de keutels en heb haar terug nagekeken en niets gezien aan haar poepje

Je bent niet de enige die zich snel zorgen maat hoor😂 mijn ouders betalen de dierenarts en die zijn ook niet altijd even blij met mij. Maar als het eenmalig was zou ik je geen zorgen maken. Misschien was het gewoon wat slijm wat roodgekleurd was door de keutel zelf. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Hallo Hoi:

Je bent niet de enige die zich snel zorgen maat hoor😂 mijn ouders betalen de dierenarts en die zijn ook niet altijd even blij met mij. Maar als het eenmalig was zou ik je geen zorgen maken. Misschien was het gewoon wat slijm wat roodgekleurd was door de keutel zelf. 

Haha ja ik woon nog niet zo lang alleen dus zijn mijn eigen centjes maar zou al mijn geld geven dat die lieverds maar oké zijn! 😂

 

en het was ook zelfs geen slijm, daarom dat ik nog niet de dieren ambulance heb gebeld 😂 het was precies echt bloed, daarom dat ik aan stug hooi denk. Heb mezelf al enorm veel pijn gedaan met zo een rot stuk in men voet te krijgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei Freya Dhooghe:

Haha ja ik woon nog niet zo lang alleen dus zijn mijn eigen centjes maar zou al mijn geld geven dat die lieverds maar oké zijn! 😂

 

en het was ook zelfs geen slijm, daarom dat ik nog niet de dieren ambulance heb gebeld 😂 het was precies echt bloed, daarom dat ik aan stug hooi denk. Heb mezelf al enorm veel pijn gedaan met zo een rot stuk in men voet te krijgen!

Dan zou ik naar de dierenarts gaan. Als het bloed zit er ergens een gaatje. Dat kan bloedvergiftiging opleveren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bel morgen sowieso! Maar ik zie op dit moment niets meer...

 

ze heeft een plasje gedaan en terug een kakje en er is niets te zien. Niets in de plas, niets in de keutel.

 

het zag er ook al wat opgedroogd uit dus wie weet heeft ze haar in de dag zelf bezeerd en is het ondertussen dicht?

 

maar ik zal indd sowieso bellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Pablo&Lola:

Gezien je vorige topic ook is het misschien een idee om een keer ontlastingsonderzoek te laten doen. Ontlastingsonderzoek is niet zo prijzig, maar kan wel veel zeggen over de gezondheid van je konijn(en). 😉

Oh ik zal het voorstellen!

 

maar ondertussen zie ik tijdens het schoonmaken van hun toiletbak dat ik een kleine snee aan mijn duim heb en mini beetjes bloed achterlaat. Zou ik echt zo dom zijn geweest om dit op haar te “smossen” ahja leuk belletje naar DA is het in ieder geval 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Freya Dhooghe:

Oh ik zal het voorstellen!

 

maar ondertussen zie ik tijdens het schoonmaken van hun toiletbak dat ik een kleine snee aan mijn duim heb en mini beetjes bloed achterlaat. Zou ik echt zo dom zijn geweest om dit op haar te “smossen” ahja leuk belletje naar DA is het in ieder geval 😂

Ik heb alles verkeerd gebregepen, oepsie, dat komt doordat je in het begin een beetje onduidelijk was, maar het zou zomaar kunnen dat je het er zelf aan af hebt gesmeerd, maar ik zou je geen zorgen maken als het bloed niet echt uit haar keutelfabriekje is gekomen. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke heb DA gebeld!

 

Hij maakte zich absoluut geen zorgen.

 

hij zei:

zolang het niet uit haar poep zelf kwam (dus echt aan haar anus zeg mar)

zolang er nu geen bloed aan haar te zien is

zolang er geen bloed op de grond te zien is

zolang er geen bloed in de plas of keutels te zien is

zolang ze goed eten, mooi op hun buikjes liggen

 

MAG ik me geen zorgen maken :-)

 

In februari krijgen ze hun jaarlijkse inentingen dus dan kan ik eventueel nog een staaltje binnen doen van de keutels.

 

Maar dus waarschijnlijk wat teveel gepanikeerd :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Ah, gelukkig! 😊 Altijd wel fijn om even een bevestiging te horen van een dierenarts, toch? Ik ga/bel liever een keer te vaak dan te weinig. 

absoluut! al denk ik wel dat ze me al enorm beu zijn daar, maar achja ik ben ook liever zeker.

 

Het zijn zo'n tere beestjes, je kan het risico beter niet nemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hej iedereen, ik ben toch even naar de dierenarts geweest om te checken want ik zag gistere terug precies iets bloed achting.

 

da zei dat er niets aan haar blaas is, ze plast mooi helder. Niets aan haar darmpjes, mooie keutels zonder wat aan.

Hij heeft alles zorgvuldig gecheckt

 

Dus hij denkt dat het komt doordat ik de geurklieren heb proper gemaakt, dat er dan wat water is ingeslopen en dat de geurklieren dat nu langzaam uitstoten.(een rood/bruin achtingen substantie)

 

en moest het uiteindelijk  bloed

(maar niet waarschijnlijk ) zijn, dan kan zelfs een kleine druppel geen kwaad.

zolang het niet erger gaat worden

 

dus hierbij! Toch veel geruster nu ik ben langs geweest 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .