Ga naar inhoud

Konijn zoemt en buik geluiden


Konijnen123

Aanbevolen berichten

Hoi, welkom bij bunnybunch.

Weet je dat we ook heel veel informatieve artikelen hebben over konijnen? Misschien interessant als je nog niet zoveel ervaring hebt met konijnen. Je vind ze hier:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen/

 

Ik denk dat het zoemen gewoon enthousiasme is. Mijn konijnen doen het niet, maar ik heb er een die knort tijdens het eten. En ik denk dat je inderdaad gewoon de darmen hoort. Niks aan de hand dus!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ooit een super aanhankelijk konijntje gehad die altijd begon te zoemen wanneer ik in de buurt was. Dan rende hij rondjes om mijn benen en als ik op bed ging liggen sprong hij bovenop het bed, plofte neer op mijn buik en ging daar lekker liggen. 🤣 Ik associeer het dus ook met enthousiasme. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongecastreerde rammen en rammen die nog niet zo lang geleden gecastreerd zijn zoemen ook. Het is een vrij constant, hoog geluid. Als ze dan ook om je voeten rondjes gaan rennen willen ze paren.

 

Knorren is weer iets anders. Ik vind dat soms op een gakkende gans lijken. 1 van mijn voedsters knorde altijd als ze op het eten af kwam rennen (of beter gezegd: er op af kwam stormen 😀). Voedsters die schijnzwanger zijn knorren ook vaak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ram zoemt inderdaad ook! Als we dan naar zijn ren liepen, ging hij zoemen, rondjes rennen, binkies maken en dan kwam hij naar ons toe en ging hij liggen om geaaid te worden. Hij knort ook met eten. Hij zoemt ook soms als hij vlak bij mijn voedster is. Combinatie tussen hormonen en enthousiasme haha, ik vind het wel leuk! Het is wel minder geworden sinds castratie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-12-2019 at 22:48 zei Ot&Sien:

Ik heb ooit een super aanhankelijk konijntje gehad die altijd begon te zoemen wanneer ik in de buurt was. Dan rende hij rondjes om mijn benen en als ik op bed ging liggen sprong hij bovenop het bed, plofte neer op mijn buik en ging daar lekker liggen. 🤣 Ik associeer het dus ook met enthousiasme. 

Ja ze springt ook op me en gaat rondjes rennen😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
9 uur geleden zei Pablo&Lola:

Nou, ik heb één van mijn konijnen net horen zoemen, dus ik weet EINDELIJK hoe het klinkt en wat je bedoelde! 😉 Grappig, ik had het nog niet eerder gehoord. 

 

Da's wel heel toevallig: ik hoorde het gisteren ook bij één van mijn konijnen! Ik dacht alleen dat het Sien was (voedster). Kan dat ook? 🤔

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sien is de afgelopen week echt anders dan anders. Ze zit veel meer in de ren (zocht voorheen overdag heel vaak het nachthok op om te luieren), gaat soms rijden op Ot en maakt soms ruzie om de brokjes om vervolgens weer heel klef tegen haar maatje aan te gaan liggen. Lentehormonen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .