Ga naar inhoud

Haar groeit raar terug?


Okki

Aanbevolen berichten

Bij mijn voedstertje is een paar weken geleden een abces verwijderd, dat is allemaal goed gegaan en goed genezen. Maar nu groeit haar haar zo raar terug, zie foto. Het donkerbruine plukje haar is al best lang geworden en dat groeit op en direct naast het litteken. Daar omheen groeit wit haar, maar dat is nog heel erg kort, bijna kaal nog. Is dat normaal, dat het zó teruggroeit?

IMG_20191212_120331160~2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Rifca:

Bij mijn konijnen groeit haar ook nooit helemaal symmetrisch terug. 
Geen idee of het daarmee normaal is maar ik heb me er eigenlijk nooit echt zorgen om gemaakt en uiteindelijk is het altijd weer een mooi vachtje geworden.

Ik maak me er ook geen zorgen om (hooguit dat het plekje misschien wat gevoeliger is voor kou) maar ik vind het zo'n verschil! Die ene pluk is al zo'n beetje tot de normale lengte teruggegroeid en daaromheen is nog bijna kaal. En juist óp het litteken verwachtte ik niet zo'n haargroei.

 

19 minuten geleden zei Hallo Hoi:

Bij Pluisje is het een half jaar lang helemaal niet terug gegroeid, en nu diet het er nog steeds ietwat vreemd uit. Ik denk dat het gewoon zo hoort. 

Toen mijn voedstertje gecastreerd was, groeide het haar vrij snel en ook gelijkmatig terug. Ik vind dit er zo gek uitzien! 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

26 minuten geleden zei Okki:

Ik maak me er ook geen zorgen om (hooguit dat het plekje misschien wat gevoeliger is voor kou) maar ik vind het zo'n verschil! Die ene pluk is al zo'n beetje tot de normale lengte teruggegroeid en daaromheen is nog bijna kaal. En juist óp het litteken verwachtte ik niet zo'n haargroei.

 

Toen mijn voedstertje gecastreerd was, groeide het haar vrij snel en ook gelijkmatig terug. Ik vind dit er zo gek uitzien! 🙂

Ohhh, ik zal eens een foto maken van Pluis haar buik. Misschien is het ook wel iets wat per konijn verschillend is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .