Ga naar inhoud

Koppelen

Marjo-lein

Aanbevolen berichten

Vraagje,

Wij hebben nu thuis twee konijnen, een ram en een voedster.

De ram is gecastereerd, de voedster niet.

Het mannetje is een hangoordwerg en het vrouwtje is een voskonijn.

Graag zouden we deze famillie met een lid uitbreiden.

Hebben jullie hier tips voor?

Waar moeten we op letten.

Kan dit een jong konijin zijn of is het beter voor een ouder konijn te kiezen?

Is het beter om er een ram of een voedster bij te zetten?

Ik verneem graag jullie tips! :bunny1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

een mannetje erbij gaat Sowieso niet. Dan zal je het moeten proberen met een Voedster erbij. Ik denk dat je dan het beste voor een iets oudere voedster kan gaan. Ik zou dan in een opvang het proberen. Dan kan je daar koppelen en kan je meteen kijken of eht goed gaat. Maar je hebt kans dat het niet lukt.

Als ik wat vergeten ben of wat fout heb gezegt zullen de andere leden me wel aanvullen of verbeteren :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm...een koppeling van 3 konijnen is niet zo eenvoudig...tenminste niet altijd. De kans op succes is aanzienlijk kleiner dan een koppel...

Persoonlijk zou ik het niet wagen, tenzij je idd naar een opvang kan en daar kan testen of het lukt en dan heb je nog steeds het risico dat ze eens thuis toch gaan vechten.

Sowieso een voedster nemen. Welke leeftijd is moeilijk, normaal zou ik zeggen ongeveer dezelfde leeftijd als degene die je nu hebt. Maar met 3 is een iets jonger en onderdanigere voedster misschien wel beter? Vind dit erg moeilijk hoor...zou het risico persoonlijk ook nooit nemen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou het ook niet snel weer doen moet ik eerlijk zeggen.

Wij hadden eerst 2 voedsters, vonden er 1 op straat en hebben ze later aan elkaar gekoppeld. Dat is een tijdje goed gegaan (ong 2/3 mnd) en toen was er 1 toch te bazig. We hebben er toen nog een gecastreerd rammetje bij gehaald maar dat klikte echt niet met de 'boss'. Tussen de andere 2 en het mannetje gaat het wel heel goed moet ik zeggen (sinds september) Maar het blijft toch altijd goed opletten of er ruzie ontstaat. Persoonlijk zou ik dan eerder het zo laten of 2 koppeltjes nemen als de ruimte hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .