Spring naar bijdragen
Caviavriend

Beertjes vechten

Recommended Posts

Ik had eerst twee beertjes en het waren broertjes en toen was er een dood gegaan en toen hadden we een zeugje erbij gedaan van ongeveer 1 maand ofzoiets en die is er nu al 1 jaar bij ongeveer en dat ging goed goed maar nu gaan ze opeens vechten en de haren uitplukken enzo wat moet ik doen moet ik er een weg doen of moet ik ze scheiden of moet ik een grotere kooi kopen want ik heb nu gewoon een standaart cavia kooi ik zat er aan te denkej om een konijne kooi te kopen

op de foto zie je de cavias dat was toen ik het zeugje erbij had gedaan

AC60BE7F-54D0-4026-92A2-F4B14DB96C2D.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien zijn ze aan het vechten voor dominantie. Ik had dat ook bij mijn konijnen. het lijkt me sterk dat ze elkaar niet mogen, want ze zijn al een jaar samen . Als je ze apart gaat zetten, dan gaan ze elkaar missen vrees ik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Nikki15:

Misschien zijn ze aan het vechten voor dominantie. Ik had dat ook bij mijn konijnen. het lijkt me sterk dat ze elkaar niet mogen, want ze zijn al een jaar samen . Als je ze apart gaat zetten, dan gaan ze elkaar missen vrees ik.

Dus ik moet ze gwn laten gaan maar als ze vechten moet ik ze toch wel uit elkaar halen of gaat het gewoon over na een tijdje

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb ook cavia's gehad, ze kunnen niet met elkaar en ze kunnen niet zonder elkaar. Wij hadden de kooi in 2en verdeeld doormiddel van gaas. Toen overleed de een en toen was de ander een stuk gelukkiger. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
15 uur geleden zei Caviavriend:

Kan dat er voor zorgen dat ze vechten

Jazeker. Dat heeft ermee te maken dat het prooidieren zijn. Net als konijnen, vormt de zwakste van de groep een 'gevaar' en wordt zodoende verjaagd. Vandaar dat prooidieren ook zo laat pas laten merken dat er wat is. Ze zijn dan zo goed als ten dode opgeschreven. Met het enige verschil dat wij, als huisdiereigenaren, ze niet doden, maar de zorg kunnen verlenen die ze op dat moment nodig hebben 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Neem aan dat de man gecastreerd is ?

staat er niet bij maar ga er wel vanuit anders waren er vast al jongen 

want ze zijn met 6 weken al

vruchtbaar hahahha

ze zit nu in een periode dat rangorde een grote rol kan spelen .

hoe groot is de kooi?

cavias hebben lekker de ruimte nodig ook

een ruime kooi of hok:

huisvest je ze binnen of buiten?

Een groot konijnen hok met ren er voor is ideaal

of een soort kippenhok idee.

zo kunnen ze elkaar ook ontwijken 

twee huisjes erin met eventuele tunnel rollen 

Houd het gewicht wekelijk in de gaten 

als ze wat mankeren vallen ze af .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 9-12-2019 at 07:25 zei Hallo Hoi:

Ik heb ook cavia's gehad, ze kunnen niet met elkaar en ze kunnen niet zonder elkaar. Wij hadden de kooi in 2en verdeeld doormiddel van gaas. Toen overleed de een en toen was de ander een stuk gelukkiger. 

Een cavia’ alleen is niet gelukkig 

soms heb je de verkeerde match 

En is het even zoeken naar een geschikt maatje 

maar houd ze nooit alleen 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
9 uur geleden zei Bunny1981@:

Een cavia’ alleen is niet gelukkig 

soms heb je de verkeerde match 

En is het even zoeken naar een geschikt maatje 

maar houd ze nooit alleen 

Dat is zeker waar maar het was ook enkel een voorbeeld van de verkeerde match. Ik had het misschien anders moeten verwoorden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites