Spring naar bijdragen
Nikki15

Help! Ik denk dat mijn hamster zwanger is!

Recommended Posts

Ik heb sinds october 2 campbelli hamsters. Ik had aan die vrouw gevraagd of het écht 2 vrouwtjes waren, ze zei ja. Ik heb knabbel ( waarschijnlijk mannetje) gecheckt op geslacht en volgensmij is hij toch een mannetje. Beertje (zwangere vrouw) is nu enthousiast nestmateriaal aan het verzamelen en heeft een hele dikke buik. Waarschijnlijk komen de baby's binnenkort, maar ik. Weet niet wat ik moet doen. ze leven in een groot aquarium en ik heb thuis nog een kleinere aquarium liggen. Dus moet ik het vrouwtje daar in doen? Ik ben bang dat ze Daan gaat stressen, want ze heeft al een soort nestje gebouwd in het huisje. Als ik het mannetje erin laat, dan krijgen we nog meer nestjes. Hebben jullie oplossingen? Ik weet niet of het slim is om het hok nu te gaan schoonmaken, want ik weet niet wanneer ze gaat bevallen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zou het mannetje apart zetten in het kleinere aquarium en het vrouwtje in het verblijf laten waar ze nu in zit. Ik zou het niet (volledig) schoonmaken nu, in ieder geval het nestplekje dat het vrouwtje maakt met rust laten. Is het hok erg vies? Zo niet, dan zou ik het niet verschonen nu, maar even afwachten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is niet heel vies, maar als ik het vrouwtje in het grotere aquarium laat, dan moet ik bijna alles eruit halen. De spullen passen dan niet in het kleinere aquarium. 

Ik weet ook niet precies wanneer de baby's weg mogen en wanneer ik ze apart moet zetten enzo.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Nikki15:

Het is niet heel vies, maar als ik het vrouwtje in het grotere aquarium laat, dan moet ik bijna alles eruit halen. De spullen passen dan niet in het kleinere aquarium. 

Ik weet ook niet precies wanneer de baby's weg mogen en wanneer ik ze apart moet zetten enzo.

Ik snap niet helemaal wat je bedoelt. Je kan toch gewoon de vrouw laten zitten waar ze nu zit en voor het mannetje een ander verblijf maken?? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het mannetje heeft nog wel de zandbak en wiel enz. Nodig en dat past niet in dat andere hok. misschien is het beter als het vrouwtje een kleinere omgeving heeft zodat ze alle kleintjes beter in de gaten kunnen houden. (Sorry als ik heel onduidelijk ben, ik stress er heel veel door)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Nikki15:

Het mannetje heeft nog wel de zandbak en wiel enz. Nodig en dat past niet in dat andere hok. misschien is het beter als het vrouwtje een kleinere omgeving heeft zodat ze alle kleintjes beter in de gaten kunnen houden. (Sorry als ik heel onduidelijk ben, ik stress er heel veel door)

Je zal even een andere oplossing moeten zoeken ben ik bang. Je mag het vrouwtje niet gestrest maken. Het radje moet je er wel uit halen maar voor de rest moet je alles laten zitten. Als je vrouwtje stress krijgt gaan de jongen het misschien niet overleven. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites