Spring naar bijdragen
Evee

Boekentips gevraagd

Recommended Posts

Voor onze vakantie heb ik toch maar het kobo proefabonnement afgesloten om genoeg te lezen te hebben. Ik heb de app van de bibliotheek ook al op mn telefoon staan  voor wat luisterboeken. Maar daarnaast nu dan dus toch een kobo abonnement om eens te proberen. 

Ik lees graag fantasy, reisverhalen, chicklit. Eigenlijk wel het wat luchtigere leesvoer, niet te zware kost 🙂 

Wie heeft er nog goede / leuke tips voor boeken die ik kan lezen tijdens het reizen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Niet alles op mijn e-reader komt van kobo plus, dus het kan zijn dat je ze niet kunt vinden. Schrijvers die ik erop heb staan en waarvan denk ik dat ze bij jouw wensen passen:

Suzanne Vermeer

Mary Higgins Clark

Katie Fforde

Astrid Harrewijn

Maeve Binchy

Jill Mansell

Chantal van Gestel

Kristin Hannah

Daniëlle Steel

Nora Robert

Nicholas Sparks

Iris Hannema

Neem je ook een tablet mee? Dan is het misschien ook leuk om een gratis proefabonnement te nemen op tijdschrift.nl. Daarmee kun je een maand lang veel tijdschriften digitaal lezen, en wat je hebt gedownload kun je ook daarna nog lezen. Dat geldt trouwens ook voor kobo plus, maar als je na het einde van je abonnement je e-reader synchroniseert is alles weg.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Sophie Kinsella/Jill Mansell doen het qua chicklit bij mij erg goed. Chantal van Gastel idem. Jojo Moyes vind ik ook erg goed, maar is misschien wat 'zwaar'. Mijn vaste thriller-schrijvers zal ik dan maar overslaan als tips 😛 Nicholas Sparks is ook heel leuk, maar moet je wel wat meer met je gedachten bij blijven. Bij Sophie en Jill hoef je dat totaal niet. 

Ik heb trouwens ontzettend veel ebooks (en dan bedoel ik echt ontelbaar veel). Kan er altijd wat doormailen 🙂

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

What becomes of the broken hearted - Lisa Hobman

Little Somerby serie van Fay Keenan

Iets minder luchtig maar wel heel mooi: Over bergen heen van Charles Martin

Bijna alles van Amanda Prowse (vooral de serie over Poppy Day)

Licht over de stad van Margreet Maljers (is ook nog een vervolg p volgens mij, of dit is het vervolg) ook niet echt luchtig maar leest wel fijn

De boeken van Chantal van Gastel vind ik ook wel een aanrader

Becoming (Mijn verhaal) van Michelle Obama vond ik ook erg interessant

De trein van 12:10 van Johanne A. van Archem (misschien ook niet luchtig genoeg) (ook deel van een serie geloof ik dus even kijken welke je moet beginnen) 

Enkeltje Ierland van Charlotte de Monchy (voldoet volgens mij perfect aan je eisen, ze heeft nog een leuke geschreven maar die zie ik even niet staan) 

Nog een algemene tip omdat ik ze zo mooi vind (maar absoluut niet luchtig xD): Scherven van hoop van Gemma Liviero en natuurlijk All the light we cannot see van Anthony Doerr (Als je het licht niet kunt zien) en De nachtegaal van Kristin Hannah. Kristin Hannah heeft ook wel iets minder zware verhalen geschreven die misschien ook wel geschikt zijn voor je, ik was er niet mega weg van maar het las wel prima. Verder lees ik vooral moord en doodslag vrees ik...

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Dollie Charlotte de Monchy heeft ook Zes maanden zonder geschreven. Inderdaad een heel leuk en luchtig boek, was wel benieuwd naar meer van haar.

Kristin Hannah leest makkelijk weg, maar vind ik qua onderwerpen toch af en toe wat zwaarder. Heb meerdere boeken van haar die wel fijn lezen, maar waar ik ook af en toe bij moest slikken. 

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja ik vind dat sowieso heel persoonlijk, ik hou daar wel van als je even moet slikken, maar af en toe wil je ook hersenloos en lekker luchtig dus dat snap ik ook wel. Maar de grens daartussen kan ook nog wel eens vaag zijn. En in mijn lijstje staan een paar boeken die zich afspelen in de Tweede wereldoorlog, per definitie natuurlijk geen luchtige periode, maar die juist op een niet al te zware manier een paar lichtpuntjes laten zien. Dus luchtig nee maar ook niet dat je er een rotgevoel aan over houdt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is waar. Denk zelf bij luchtig inderdaad aan hersenloos en zo meer aan de moderne damesromannetjes, maar je hebt wel een punt dat het een vage lijn kan zijn. En inderdaad enorm persoonlijk. Ik vind Tatiana de Rosnay, Heleen van Rooyen en Carlos Ruiz Zafon ook heel goed. Heleen moet je van houden, Tatiana en Carlos zijn weer allesbehalve luchtig (als in hersenloos). Maar wel zeer goed. Vind ik dan. Mijn schoonzusje kwam weer totaal niet door een van de boeken van Carlos heen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mijn favoriete boek dat ik dit jaar gelezen heb is toch wel The things I should have told you van Carmel Harrington. 

Het klinkt als doorsnee chicklit, maar kwam soms verrassend uit de hoek qua inzichten. Familiedrama met een goede dosis humor tussendoor, heb hem echt als een trein uitgelezen. En het past zeker goed bij vakantie.

• Bedankt 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik lees even mee want ik ben sinds kort weer begonnen aan mijn lees hobby maar ben heel blanco wat betreft boeken. Nog nooit een fantasy boek gelezen maar wil er eens 1 proberen dus ik ga even dit topic door lezen zo haha.

Voor nu heb ik wat aanraders. Als luchtig leesvoer vind ik Joyland van Stephen King heel vermakelijk. Nu denk je misschien ja dikke doei Stephen King is horror, maar dit verhaal is geen horror verhaal. Er zit 1 paranormaal dingetje in die je zou kunnen tegen komen in het horror genre (dat is waar de achterkant van het boek over gaat en waardoor je dus in 1e instantie denkt aan een horror verhaal te beginnen) maar dat is echt 10 bladzijdes of zo en totaal niet uitgewerkt als een "oh ja dit moet er even ingepropt" stukje. Het overgrote deel van het verhaal leest gewoon lekker weg over een jongen die in zijn zomervakantie een bijbaan in een pretpark neemt.

Wat betreft zwaardere kost, bedoel je daarmee tragisch, eng of spannend? Ik kan niet zo goed tegen horror (ik ga bijvoorbeeld Hex van Thomas Olde Heuvelt echt niet lezen, It van Stephen King kon ik ook niet tegen en Echo van Thomas Olde Heuvelt heb ik hier liggen maar ga ik bij nader inzien weer terug brengen naar de bieb, haha), dus als je dat bedoelt met zwaardere kost maar je houdt wel van spanning dan zijn Dark matter van Blake Crouch en Bird box van Josh Malerman echt grote aanraders. Totaal niet eng in de zin van horror, wel heel spannend.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Piku Als je nog nooit fantasy hebt gelezen, dan kan ik je Harry Potter zeker aanraden 😉

De meeste fantasy die ik lees is zowel young-adult als fantasy. Daarvan kan ik je ook zeker de Artemis Fowl en Percy Jackson series aanraden, die zijn wat bekender. Een van mijn favoriete series is toch wel Stravaganza van Mary Hoffman. 

Ik heb diep moeten graven voor iets wat fantasy is, maar geen young adult, maar ik heb iets in mijn leeslijst gevonden. The Golem and the Djinni van Helene Wecker, is het favoriete boek van mijn partner en ik was er echt positief verrast door. Het was even wat lastiger om erin te komen, omdat ik me moeilijk kon inleven in de personages (compleet andere tijd en cultuur), maar hoe verder ik kwam in het verhaal, hoe meer het me raakte.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
48 minuten geleden zei Hallo Hoi:

ik lees eigenlijk altijd paardenboeken... heartland, trixie belden... niet perse voor volwassenen maar het ligt er ook wel aan wat je leuk vind.

Haha ik heb er heel wat verslonden in mijn jeugd. De Volbloed serie is een aanrader, maar hij eindigt wel een beetje abrupt omdat ze halverwege de serie stopten met de Nederlandse vertalingen uit te geven (maar dan kun je verder gaan op de Engelse eventueel). 

Een paard uit Ijsland is wel meer een echt kinderboek, maar dit was wel mijn favoriet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
52 minuten geleden zei happy211:

Haha ik heb er heel wat verslonden in mijn jeugd. De Volbloed serie is een aanrader, maar hij eindigt wel een beetje abrupt omdat ze halverwege de serie stopten met de Nederlandse vertalingen uit te geven (maar dan kun je verder gaan op de Engelse eventueel). 

Een paard uit Ijsland is wel meer een echt kinderboek, maar dit was wel mijn favoriet. 

er is ook een wat volwassenere paardenboek. het paard van 1 dollar, ook echt een aanrader. ook in het engels te verkrijgen

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@happy211 Young adult fantasy schrijft een vriendin van mij ook. Patricia Bonilla. Misschien ken je haar ook wel 🙂

Paardenboeken heb ik ook veel gelezen toen ik jonger was. Ik heb de serie van Romana&Ragebol en Jodie compleet in de kast staan. Heartland heb ik ook veel gelezen, maar heb ik zelf niet compleet. Trixie vond ik weinig aan, maar heb daar ook een omnibus van. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
47 minuten geleden zei Hermandebeste:

Aanzetten tot piraterij is niet zo netjes🤔

A) Er is braaf voor mijn exemplaren betaald, dus nergens spreek ik over downloaden. 

B) De verkoop van tweedehands e-books is nog altijd niet per wet verboden. 

C) Het wordt pas piraterij op het moment dat ik extra exemplaren in de omloop breng. En wie zegt dat ik dat doe? 

Zomaar iemand ergens van beschuldigen is ook niet bepaald netjes. Als je daar toch over wilt beginnen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

A) Wie zegt dat ik het over downloaden heb, hoe kom trouwens anders aan ebooks op een device....

B) Ooit verdiept in drm en de voorwaarden doorgelezen bij aanschaf van je ebook?

C) Zie B

Sommige dingen kan je negatief opvatten maar kunnen ook bedoeld zijn als bescherming voor je zelf... wat is dat toch op dit forum.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 14-12-2019 at 13:49 zei Hermandebeste:

A) Wie zegt dat ik het over downloaden heb, hoe kom trouwens anders aan ebooks op een device....

B) Ooit verdiept in drm en de voorwaarden doorgelezen bij aanschaf van je ebook?

C) Zie B

Sommige dingen kan je negatief opvatten maar kunnen ook bedoeld zijn als bescherming voor je zelf... wat is dat toch op dit forum.

@Hermandebeste Er zijn verschillende platformen voor het kopen van ebooks, bijvoorbeeld Kobo of Apple Books. Of gewoon via bol.com. Dus ebooks lezen is zeker geen piraterij. En delen met derden lijkt me ook geen probleem, tenzij het op grote schaal gebeurd/je er geld voor vraagt. Ik leen mijn fysieke boeken ook wel eens uit, dan moet dat met ebooks toch ook kunnen?

Ebooks zijn ideaal voor op vakantie of om in het OV te lezen.

Verder zijn er ook genoeg manieren waarop gratis ebooks verantwoord zijn, bijvoorbeeld voor boeken die al tot het algemene domein behoren (waarvan de copyrights al vervallen zijn, denk aan Pride and Prejudice, Frankenstein, etc.). Ik heb zo echt veel boeken van mijn literatuurlijst kunnen lezen, zonder alles te moeten aanschaffen voor die ene keer dat ik het moest lezen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt nog allemaal voor de boekentips! Ik heb uiteindelijk echt super veel gelezen tijdens de cruise, vooral in de week dat mijn man ziek was 😷 Er zaten hele leuke boeken bij jullie tips!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .