Ga naar inhoud

Mijn lieve konijn is dood?


Cees

Aanbevolen berichten

Hallo ,

Ik had al 5 jaar een konijn buiten in een kooi.

Sinds paar weken zag ik een wit wolkje op haar oog.Ik heb gisteren naar dierenarts gebracht ,bleek dat ze ademde niet goed een de temperatuur was naar boven kant .Dus Enrobactin 25mg/ml gekregen ,moest 1x per dag 0,5 ml in de bek .2de keer na de medicijn in de bek doen zij is heel slecht geworden ,kortademig begoon met mond open ademen en binnen 3 kwartier was ze dood.Mijn vraag is of de medicijn was niet de juiste antibiotica of moest ik per se eerst verdunnen ( dat staat in de bijsluiter )Volgens dierenarts dat mocht ook zonder te verdunnen  . 

Mijn naam is Anush

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achteraf zei ze dat konijn al lang ziek was maar waarom heeft zij dat niet een dag eerder toen voor het eerst zag gezegd.Anders had ik meer zorgen gemaakt en misschien iets anders ondernomen .Dierenarts zei letterlijk “ liever vroeg dan te laat beginnen met antibiotica”. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is niet gezegd. Het is heel moeilijk om te zien of een konijn iets mankeert, omdat het prooidieren zijn zullen ze het niet snel laten merken als ze ziek zijn, want dan zijn ze kwetsbaar. 

En dan moet je het ook nog treffen dat er een dierenarts in de buurt zit die verstand heeft van konijnen, want daar wordt in de opleiding niet veel aandacht aan besteed.

 

Heel veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een ander konijn net zo'n plekje in je hart kan krijgen. Je zou ook nog even kunnen wachten, tot je het verlies van je konijn een plekje hebt kunnen geven.

 

Weet wel dat konijnen groepsdieren zijn, en dat je er dus het beste twee kunt nemen. Dat is voor de konijnen gezelliger, en ook voor jezelf heel leuk om naar te kijken. Ik zou je aanraden om een keer naar een konijnenopvang bij jou in de buurt te gaan, daar hebben ze allemaal leuke konijnen, en kunnen ze je ook vertellen wat de karakters zijn van de konijnen, of ze bijvoorbeeld graag geaaid willen worden of juist helemaal niet.

 

Hier vind je de lijst met opvangen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen/post/konijnenopvang-asiel-lijst/

En hier staat veel informatie over het houden van konijnen, om eens te lezen als je dat leuk vindt:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-nieuwkonijn/post/tips-en-uitleg-voor-een-nieuw-konijn/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .