Spring naar bijdragen
Hallo Hoi

Een nieuw huis zoeken voor mijn konijn

Recommended Posts

10 uur geleden zei Hallo Hoi:

Ik moet Pluisje ook wegdoen. Maar voor ons is het asiel geen oplossing. Ik lees dus even mee

Waarom is het asiel geen oplossing?

Je mocht ze toch naar een forumlid brengen? (weet haar naam even niet meer) Dat lijkt mij de perfecte oplossing!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 minuten geleden zei Newby1981:

Waarom is het asiel geen oplossing?

Je mocht ze toch naar een forumlid brengen? (weet haar naam even niet meer) Dat lijkt mij de perfecte oplossing!

Mij niet. Het is te ver weg en ik ken haar helemaal niet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Moet het dan per see bij iemand zijn die je kent? Je mag ze naar Daisy (deeskuh) brengen. Je kan altijd aan haar vragen of je meer informatie mag over hoe jouw konijntje bij haar terecht komt en hoe de konijntjes zitten die ze al heeft. Ik weet zeker dat ze gerust wil vertellen hoe en wat en foto's door kan sturen. En ze mag hier ook naartoe komen, ik wil haar zelfs nog komen halen als het nodig is. Dat zou dan wel na mijn vakantie zijn en voor hier zou het dan wel tijdelijk zijn, ik heb namelijk al twee complete koppels. 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Evee:

Moet het dan per see bij iemand zijn die je kent? Je mag ze naar Daisy (deeskuh) brengen. Je kan altijd aan haar vragen of je meer informatie mag over hoe jouw konijntje bij haar terecht komt en hoe de konijntjes zitten die ze al heeft. Ik weet zeker dat ze gerust wil vertellen hoe en wat en foto's door kan sturen. En ze mag hier ook naartoe komen, ik wil haar zelfs nog komen halen als het nodig is. Dat zou dan wel na mijn vakantie zijn en voor hier zou het dan wel tijdelijk zijn, ik heb namelijk al twee complete koppels. 

Precies, ik had het al een keer aan jou gevraagd, maar ik zoek een voorgoed huisje bij iemand die ik ken. Ik heb immers ook een konijn voor een vriendin geregeld door te doen alsof er genoeg ruimte was (ze is nu verhuisd het konijn heeft nu wel de ruimte) ik wil niet dat ze uiteindelijk weer doorverkocht word. Het is namelijk redelijk makkelijk om te faken. Dus wil ik graag een voorgoed huisje. Als er iets op mijn pad komt dan gaat ze weg. @Deeskuh88het is niet dat ik je niet vertrouw of dat ik geloof dat je niet goed voor je konijnen zorgt, maar ik vind het gewoon heel moeilijk om haar weg te doen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
4 uur geleden zei Hallo Hoi:

Precies, ik had het al een keer aan jou gevraagd, maar ik zoek een voorgoed huisje bij iemand die ik ken. Ik heb immers ook een konijn voor een vriendin geregeld door te doen alsof er genoeg ruimte was (ze is nu verhuisd het konijn heeft nu wel de ruimte) ik wil niet dat ze uiteindelijk weer doorverkocht word. Het is namelijk redelijk makkelijk om te faken. Dus wil ik graag een voorgoed huisje. Als er iets op mijn pad komt dan gaat ze weg. @Deeskuh88het is niet dat ik je niet vertrouw of dat ik geloof dat je niet goed voor je konijnen zorgt, maar ik vind het gewoon heel moeilijk om haar weg te doen. 

Ik denk dat er weinig mensen zijn die je meer kan toe vertrouwen dat er goed voor pluisje gezorgd wordt dan deeskuh of evee. Door verkocht zal ze heus niet worden en ze zal zeker niets te kort komen! Bijde dames hebben ruime ervaring en weten waar ze aan beginnen, als je Pluisje weg wil doen zou ik dit aanbod toch echt serieus overwegen.
“zien wat er op je pad komt” klinkt mij niet echt als een solide plan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Rifca:

Ik denk dat er weinig mensen zijn die je meer kan toe vertrouwen dat er goed voor pluisje gezorgd wordt dan deeskuh of evee. Door verkocht zal ze heus niet worden en ze zal zeker niets te kort komen! Bijde dames hebben ruime ervaring en weten waar ze aan beginnen, als je Pluisje weg wil doen zou ik dit aanbod toch echt serieus overwegen.
“zien wat er op je pad komt” klinkt mij niet echt als een solide plan. 

Ik heb ook geen solide plan. Ik heb wel eisen. Als er iemand op mijn pad komt die aan die eisen voldoet krijgt hij/zij Pluisje zonder problemen mee. Evee en deeskuh voldoen gewoon niet aan die eisen. Ik zeg alleen maar dat ik meelees en dan word er zo'n ding van gemaakt. Jullie kunnen mij niet overhalen. Laten er het topic nu gewoon weer overlaten aan de TS

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Binnen 10 km van 3822EN Amersfoort

Iemand zijn die naar een konijn kundig dierenarts gaat

Iemand die haar professioneel laat koppelen

Iemand met verstand van konijnen

Ergens waar ze weer net zoveel ruimte krijgt als hier (4m2) 

Ergens waar ze binnen kan zitten

Ergens waar geen andere konijnen zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Bedankt voor het lijstje, laat de zoektocht beginnen :)

Ik ben alleen wel bang dat het laatste puntje een probleem zal zijn, als je iemand via bunnybunch wil vinden. Ik denk dat de meeste mensen hier toch al wel konijnen hebben. 

Ben je bang dat Pluisje minder aandacht zal krijgen als mensen al een ander koppel hebben?

Ik denk dat de meeste konijnenopvangen ook dezelfde eisen stellen aan de nieuwe baasjes, dus als het toch niet lukt om zelf iemand te vinden, weet dan dat ze daar ook goed terecht zou komen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei happy211:

Bedankt voor het lijstje, laat de zoektocht beginnen 🙂

Ik ben alleen wel bang dat het laatste puntje een probleem zal zijn, als je iemand via bunnybunch wil vinden. Ik denk dat de meeste mensen hier toch al wel konijnen hebben. 

Ben je bang dat Pluisje minder aandacht zal krijgen als mensen al een ander koppel hebben?

Ik denk dat de meeste konijnenopvangen ook dezelfde eisen stellen aan de nieuwe baasjes, dus als het toch niet lukt om zelf iemand te vinden, weet dan dat ze daar ook goed terecht zou komen. 

Ik wil ook een for ever home, een opvang behoort daarom niet tot onze opties. Ook de afstandskosten niet. En geen andere konijnen omdat Pluisje gewoon heel erg terretoriaal is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
39 minuten geleden zei Hallo Hoi:

Ik wil ook een for ever home, een opvang behoort daarom niet tot onze opties. Ook de afstandskosten niet. En geen andere konijnen omdat Pluisje gewoon heel erg terretoriaal is. 

Sorry hoor maar dat lijkt me sterk. Ieder konijn is te koppelen en konijnen zijn nou eenmaal gelukkiger met z'n 2-tjes. Volgens mij is dat zelfs wetenschappelijk bewezen. Dat je de perfecte match nog niet hebt gevonden (niet eens geprobeerd??) wilt niet zeggen dat Pluisje niet te koppelen valt.

Mag ik vragen waarom het binnen een straal van 10km moet zijn? Is dat omdat je haar nog wilt bezoeken als ze een ander huisje heeft?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 minuten geleden zei Newby1981:

Sorry hoor maar dat lijkt me sterk. Ieder konijn is te koppelen en konijnen zijn nou eenmaal gelukkiger met z'n 2-tjes. Volgens mij is dat zelfs wetenschappelijk bewezen. Dat je de perfecte match nog niet hebt gevonden (niet eens geprobeerd??) wilt niet zeggen dat Pluisje niet te koppelen valt.

Mag ik vragen waarom het binnen een straal van 10km moet zijn? Is dat omdat je haar nog wilt bezoeken als ze een ander huisje heeft?

Sorry, hoor maar misschien had je mijn eisen lijstje ook even moeten bekijken, ze moet wel een maatje krijgen maar geen 3e of 4e konijn erbij. En ja, ik wil haar gewoon onbeperkt kunnen opzoeken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Newby1981:

Ik lees toch letterlijk "ergens waar geen andere konijnen zijn". Dus misschien je eisenlijst even aanpassen...

En er staat dat ze gekoppeld moet worden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Hallo Hoi Ik interpreteerde "geen andere konijnen" weer meer als geen wilde konijnen...🙈

Als Pluisje met een vriendje binnen komt te zitten in haar nieuwe huisje, dan kan een ander koppel wel buiten in de tuin zitten toch? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik denk dat het met deze voorwaarden toch niet lukt. Deels omdat je zoekgebied heel klein is, maar wie zit er nou op te wachten dat de vorige eigenaar te pas en te onpas langs wil komen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
1 uur geleden zei Marjoleink:

Ik denk dat het met deze voorwaarden toch niet lukt. Deels omdat je zoekgebied heel klein is, maar wie zit er nou op te wachten dat de vorige eigenaar te pas en te onpas langs wil komen?

Ik zou het niet erg vinden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
29 minuten geleden zei Hallo Hoi:

Ik zou het niet erg vinden. 

Ik denk dat je een van de weinigen bent. Als iemand het aan mij zou vragen zou ik alimentatie eisen als voorwaarde voor een omgangsregeling. 😉

Maar zonder gekheid, je maakt het jezelf echt enorm moeilijk op deze manier.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Floppyears:

Ik denk dat je een van de weinigen bent. Als iemand het aan mij zou vragen zou ik alimentatie eisen als voorwaarde voor een omgangsregeling. 😉

Maar zonder gekheid, je maakt het jezelf echt enorm moeilijk op deze manier.

Het zijn mijn eisen. Ik ga ze niet bijstellen. Als er iemand op mijn pad komt gaat ze weg. Ik heb geen haast. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi! Ik lees al even mee. De gluurder van Bunnybunch 😜. Ik wilde niet echt reageren, maar ik wil toch graag mijn ervaringen met je delen. 

Jaren geleden heeft een kennis van mij haar konijn afgestaan aan opvang konijnenparadijs juist omdat ze dan verzekerd is van een goed huisje voor hem. Een tijdje later zag ik een foto van Deeskuh voorbij komen en herkende ik hem. Het konijn bleek bij haar te zijn geplaatst. Konijntje Prins heeft daar een mooi leven gekregen en is daar nog steeds 😍. Via bunnybunch krijg ik zo af en toe wat van hem mee en ook al was het niet mijn konijn: het is toch leuk om dat bekende koppie te zien!

Een vriendin van mij heeft vorig jaar iemand in haar woonplaats gevonden die haar konijnendame wel wilde overnemen, omdat die in een drietal niet happy was. Degene beloofde haar van alles en bleek het later nooit te hebben waargemaakt, maar inbreken in een afgesloten tuin is vrij lastig. Uiteindelijk heeft ze haar weer terug, maar dat was niet makkelijk. Eenmaal afgestaan is afgestaan. 

Kortom: je weet nooit waar je konijn terecht komt ook al woont de persoon in de buurt. Het is goed dat je eisen stelt, maar ik denk dat je er zelf ook wel goed van bewust bent dat er geen garanties zijn dat je konijn een goed thuis krijgt en dat je je konijn daarna nog kan zien. De enige garantie die je hebt is dat je je konijn zelf op dit moment niet kan bieden waar hij recht op heeft en dat je hem eigenlijk graag wil houden. Probeer daarom realistisch te blijven als je hem echt een goed huis wil geven en plaats je eigenbelang op de 2e plaats. 

Succes! 

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
24 minuten geleden zei Huiself:

Hoi! Ik lees al even mee. De gluurder van Bunnybunch 😜. Ik wilde niet echt reageren, maar ik wil toch graag mijn ervaringen met je delen. 

Jaren geleden heeft een kennis van mij haar konijn afgestaan aan opvang konijnenparadijs juist omdat ze dan verzekerd is van een goed huisje voor hem. Een tijdje later zag ik een foto van Deeskuh voorbij komen en herkende ik hem. Het konijn bleek bij haar te zijn geplaatst. Konijntje Prins heeft daar een mooi leven gekregen en is daar nog steeds 😍. Via bunnybunch krijg ik zo af en toe wat van hem mee en ook al was het niet mijn konijn: het is toch leuk om dat bekende koppie te zien!

Een vriendin van mij heeft vorig jaar iemand in haar woonplaats gevonden die haar konijnendame wel wilde overnemen, omdat die in een drietal niet happy was. Degene beloofde haar van alles en bleek het later nooit te hebben waargemaakt, maar inbreken in een afgesloten tuin is vrij lastig. Uiteindelijk heeft ze haar weer terug, maar dat was niet makkelijk. Eenmaal afgestaan is afgestaan. 

Kortom: je weet nooit waar je konijn terecht komt ook al woont de persoon in de buurt. Het is goed dat je eisen stelt, maar ik denk dat je er zelf ook wel goed van bewust bent dat er geen garanties zijn dat je konijn een goed thuis krijgt en dat je je konijn daarna nog kan zien. De enige garantie die je hebt is dat je je konijn zelf op dit moment niet kan bieden waar hij recht op heeft en dat je hem eigenlijk graag wil houden. Probeer daarom realistisch te blijven als je hem echt een goed huis wil geven en plaats je eigenbelang op de 2e plaats. 

Succes! 

Ik geef hem ook niet aan de eerste de beste mee. Ik wacht rustig af. Pluisje js vrolijk en er is niks mis met haar. Maar of het gaat zo of het gaat niet. Vandaar dat ik gewoon vol blijf houden. Ik vind het gewoon echt heel moeilijk om haar weg te doen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
34 minuten geleden zei Huiself:

Succes! 

Ik kom uit omgeving Amersfoort, maar woon nu in omgeving Konijnenparadijs (ik kom nog geregeld in de buurt van Amersfoort, want mijn ouders wonen daar nog), dus, @Hallo Hoi, mocht je alsnog overtuigd worden en kiezen voor @Deeskuh88, dan wil ik best heen en weer rijden voor je met Pluis, als de afstand een probleem is en als Deeskuh in de buurt van het Konijnenparadijs woont (wat ik beetje op maak uit het feit dat ze daar een nijn heeft geadopteerd). 😊

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .