Spring naar bijdragen
Jannike

Hamster bijt!

Recommended Posts

Hoiii,

Ik heb mijn hamster nu ongeveer 2 maanden. Hij is vanaf het begin al heel tam en vind het niet erg als ik hem oppak of andere dingen doe. (heeft me nooit gebeten of bang geweest)

Nu sinds dit weekend bijt hij me ineens. Ookal leg ik mijn hand alleen in de kooi begint hij hard te bijten (bloed). Ik heb hem ook een dag met rust gelaten en vandaag weer geprobeerd. Weer bijt hij me elke keer als ik hem snoep wil geven of eruit wil halen. Hebben jullie tips want ik weet echt niet wat ik moet doen. 

Ps. het is een russische dwerghamster. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is een rusje zegt al genoeg. Ik kan je wel helpen om ervoor te zorgen dat je hem misschien weer op kan pakken, maar die van mij wilt ook niet opgepakt worden. Mag ik wat foto's van je verblijf? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als zijn gedrag zo plots veranderd is, dan zal dat niet voor niets zijn. Kan het zijn dat hij flink is geschrokken van iets? Kan het zijn dat hij pijn heeft, dat er iets met zijn gezondheid is? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Evee:

Als zijn gedrag zo plots veranderd is, dan zal dat niet voor niets zijn. Kan het zijn dat hij flink is geschrokken van iets? Kan het zijn dat hij pijn heeft, dat er iets met zijn gezondheid is? 

Helaas gebeurt dit vaker. Het kan wel. Zie het als opgekropte frustratie die hij eerst goed kwijt kan maar op een gegeven moment niet meer. En dan gaat hij het ook op handen afreageren 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Evee:

Ja dat zou kunnen maar ik zou niet weten waarvan. Hoop maar dat het snel overgaat want zo kan ik er niks mee 😞

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
3 uur geleden zei Hallo Hoi:

Het is een rusje zegt al genoeg. Ik kan je wel helpen om ervoor te zorgen dat je hem misschien weer op kan pakken, maar die van mij wilt ook niet opgepakt worden. Mag ik wat foto's van je verblijf? 

image.jpeg.e3c4f08949498d4408d9010200e9d2ca.jpegDit is het verblijf, haal hem er 2 uur per dag uit en er leek nooit wat aan de hand. Ineens sinds dit weekend ik kan hem zelfs niet meer gewoon op mijn hand zetten want hij blijft bijten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oké, ik nodig je uit op het hamster forum.(forum.dehamsters.nl) Hier zijn veel mensen die ervaring hebben met het jarenlange houden van hamsters. Ook zou je even op hamsterscaping.info kunnen kijken. Bij een goed verblijf zal je hamster gelukkiger worden en zijn energie beter kunnen uiten. Zo voorkom je frustratie. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 3-12-2019 at 22:43 zei Jannike:

image.jpeg.e3c4f08949498d4408d9010200e9d2ca.jpegDit is het verblijf, haal hem er 2 uur per dag uit en er leek nooit wat aan de hand. Ineens sinds dit weekend ik kan hem zelfs niet meer gewoon op mijn hand zetten want hij blijft bijten. 

Wat is de afmeting van dit verblijf? Ik heb ook rusjes gehad en wat bij een vrouwtje van mij hielp was een kooi zonder tralies (kan ook een DIY bin cage van bijv. Action zijn) en rekening houden met haar ritme. Bepaalde tijden van ze als het ware 'niet aanspreekbaar'

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites