Ga naar inhoud

Science Selective: Adult vs. House


Pablo&Lola

Aanbevolen berichten

Volgens mij is het verschil niet groot en is het vooral een marketing actie om nieuwe klanten te winnen, dan nou echt een geweldig vernieuwend konijnenvoer.

 

Het enige dat echt anders is ten opzichte van de andere supreme brokken is volgens mij dat er toegevoegde vitamines A en D in zitten en lijnzaad.  Verder zit er ook gewoon weer granen en soja in.

 

Het vezelgehalte is lager dan in de normale supreme selective. De calcium-fosfor verhouding promoten ze mee, maar die is ook exact hetzelfde als de normale selective. 

 

Ik bedoel, het is geen slecht voer hoor, maar echt vernieuwend vind ik het ook niet 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden zei Hallo Hoi:

Wat is het verschil tussen alle soorten?? 

 

Fibafirst heeft meer vezels, grainfree heeft geen granen, junior is voor konijntjes onder een bepaalde leeftijd (tot 6 maanden of 1 jaar of zo) en senior is voor nijntjes van 4 of ouder. En house heeft dus blijkbaar 2 vitaminen extra.

 

Op zich lijkt vitamine D mij wel handig, alleen ik weet van mensen dat als je het in neemt in plaats van aanmaakt het geen zonlicht vervangt dus ik betwijfel hoe nuttig het daadwerkelijk is. Vitamine A weet ik niks van (is dat geen foliumzuur?).

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Provitamine A (bètacaroteen) zit vaak in groenten/fruit en is goed voor de zenuwen, ogen, weerstand, botten, tanden, etc. Vitamine A is retinol. Het menselijk lichaam zet provitamine A zelf om in vitamine A. Ik vraag me dan ook af wat er nou in is toegevoegd: Bètacaroteen of retinol. Ik heb namelijk geen idee of dieren dat omzetten ook zelf kunnen of niet. 

 

Edit: Overigens zit in wortel veel bètacaroteen. Daar komt dus het verhaal vandaan dat veel wortelen eten goed is voor je ogen. Krijg je ook weer het grapje: "Heb je ooit een konijn met een bril gezien?" 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .