Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Pablo&Lola

Science Selective: Adult vs. House

Recommended Posts

Zelf koop ik al tijden SS Adult brok, maar ik kwam net op internet SS House brok tegen (zie foto).

Iemand enig idee wat het verschil is tussen de twee behalve de prijs? Of ervaring met de House brok? 

Screenshot_20191203_132411.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Volgens mij is het verschil niet groot en is het vooral een marketing actie om nieuwe klanten te winnen, dan nou echt een geweldig vernieuwend konijnenvoer.

Het enige dat echt anders is ten opzichte van de andere supreme brokken is volgens mij dat er toegevoegde vitamines A en D in zitten en lijnzaad.  Verder zit er ook gewoon weer granen en soja in.

Het vezelgehalte is lager dan in de normale supreme selective. De calcium-fosfor verhouding promoten ze mee, maar die is ook exact hetzelfde als de normale selective. 

Ik bedoel, het is geen slecht voer hoor, maar echt vernieuwend vind ik het ook niet 😂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zag het bij toeval ook staan en snapte niet wat er nou de lol van was, volgens mij was het iets duurder ook nog en er was geen mature versie van voor zover ik kon zien in de winkel.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee klopt, het is gewoon een volwassen konijnenvoer. Net zoals de grainfree, fibafirst, en gewone selective.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
31 minuten geleden zei Hallo Hoi:

Wat is het verschil tussen alle soorten?? 

Fibafirst heeft meer vezels, grainfree heeft geen granen, junior is voor konijntjes onder een bepaalde leeftijd (tot 6 maanden of 1 jaar of zo) en senior is voor nijntjes van 4 of ouder. En house heeft dus blijkbaar 2 vitaminen extra.

Op zich lijkt vitamine D mij wel handig, alleen ik weet van mensen dat als je het in neemt in plaats van aanmaakt het geen zonlicht vervangt dus ik betwijfel hoe nuttig het daadwerkelijk is. Vitamine A weet ik niks van (is dat geen foliumzuur?).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites