Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Hildebrand en Poek

Docent legt nooit uit en geeft geen uitleg

Recommended Posts

Ik ben morgen 14 en zit dus nog op school. Het gaat heel goed, op 1 vak na. Mijn Engels docent legt namelijk nooit dingen uit en geeft dus geen werk. Ik vind Engels echt wel een heel leuk vak, alleen zit ik mij gewoon te vervelen! Ik heb op 11 December een toets, alleen hij heeft niks uitgelegd. Wat hij gewoon doet is een Engels boek geven en hij zegt onderstreep de woorden die je al kent.  De andere Engels klassen krijgen gewoon uitleg. Het probleem is dat ik niet kan veranderen van klas, want mijn Engels docent is ook mijn mentor. Ik kan dus niet naar hem toe lopen en zeggen dat ik van klas wil veranderen omdat ik niks van hem leer. Ik heb het hier al met mijn ouders over gehad en een gesprek gehad met hem, maar dat was al weer 2 maanden geleden en hij heeft niks verandert! 

Ik wil later heel graag piloot worden, dus ik heb die Engels lessen echt nodig!

ik heb echt jullie advies nodig!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Oh, wat vervelend zeg! Is er een onder- of bovenbouwcoördinator op jouw school met wie je dit kan bespreken? En zijn er meer leerlingen die er last van hebben? Misschien helpt het om dit als klas gezamenlijk aan te kaarten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is geen onder of bovenbouwcoördinator. Mijn vriendinnen hebben ook de pest aan de Engels lessen. Ik doe MAVO omdat ik discalculie (ik weet niet hoe je het schrijft) en er zitten heel veel mensen in de klas die niet willen leren! Je weet wel, die ene persoon uit je klas de iedereen irriteert en door de klas roept, maar dan zijn er 15 personen daarvan in de klas! 

Dat zijn ook dezelfde mensen die bij duits en spaans de docenten wegpesten, echt heel zielig, en alleen maar omdat de spaans docenten niet heel duidelijk zijn. Met de hele klas gaat dus niet werken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat is inderdaad niet leuk. Daar zit je dan met je goede wil om te leren en vervolgens wordt dat door de rest van de klas tegen gehouden. Is er een andere docent die je aardig vindt met wie je jouw situatie zou kunnen bespreken? Of met de directeur? Misschien zou je, als er vanuit de school geen goede oplossing komt, bijles in Engels kunnen nemen? Vaak helpt dat enorm en heb je ook het idee dat je wat leert. 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Andere docenten die ik aardig vind zijn er zeker, alleen ik denk niet dat die mij kunnen helpen. Sommige zijn gewoon te druk. En als ik naar ze toe kom kunnen ze toch niks doen, want het zijn hun zaken niet. En de meeste docenten haten mijn klas.  De directeur heeft een halve burn-out en dan wil ik hem gewoon niet hiermee  confronteren. Bijles heb ik al gevraagd bij de andere docent Engels, maar ik krijg toch geen werk dus dat is ook nutteloos eigenlijk.

Naar een andere school wil ik echt niet, deze school geeft me alles wat ik nodig heb, behalve engels

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Hildebrand en Poek:

Andere docenten die ik aardig vind zijn er zeker, alleen ik denk niet dat die mij kunnen helpen. Sommige zijn gewoon te druk. En als ik naar ze toe kom kunnen ze toch niks doen, want het zijn hun zaken niet. En de meeste docenten haten mijn klas.  De directeur heeft een halve burn-out en dan wil ik hem gewoon niet hiermee  confronteren. Bijles heb ik al gevraagd bij de andere docent Engels, maar ik krijg toch geen werk dus dat is ook nutteloos eigenlijk.

Naar een andere school wil ik echt niet, deze school geeft me alles wat ik nodig heb, behalve engels

Jr hebt neem ik aan wel gewoon een werkboek en tekstboek?? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Hildebrand en Poek:

Nee, we werken met Ipads, maar onze docent zet geen opdrachten of uitleg in Magister.

Kan je niet aan de andere Engels docenten mailen wat je moet maken? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zelf zou ik mailen:

Beste meneer... 

Ik wil heel graag overgaan en heb daarom goede cijfers nodig. Ik heb nu het gevoel dat ik daarin bij Engels niet genoeg ondersteund word. Ik zou het fijn vinden als u in magister zet wat we moeten maken en u vertelt wat we moeten weten voor de toets. Zo kan ik mijn huiswerk maken en leren voor Engels. Ik wil namelijk in tegenstelling tot de klas wel heel erg graag mijn best doen. 

Met vriendelijke groet, 

... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Top dat je je wel wil inzetten voor de lessen, en jammer dat ze zo tegen vallen.

Mocht er een keer een specifiek onderwerp zijn waar je moeite mee hebt, dan kun je me altijd een prive-berichtje sturen. Ik heb Engels gestudeerd, dus ik kan je er vast mee helpen 🙂

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik lees tussen de regels door dat je niet echt een leuke klas hebt (of misschien zie ik dat verkeerd), en dat je docenten ook niet allemaal even geweldig zijn. Zou wisselen van klas een optie voor je zijn, als je dat met een ander argument kunt regelen? Bijvoorbeeld omdat jouw klas erg druk is?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heel erg bedankt voor het aanbod, @happy211! Ik heb eigenlijk nooit moeite gehad met Engels en de andere vreemde talen en Nederlands, het is gewoon meer dat de Engels docent niks uitlegt en geen werk geeft, maar ik vind het erg fijn dat ik met vragen bij jou terecht kan! 🙂

ik heb inderdaad niet echt een leuke klas, maar dat komt alleen door de kinderen en de drukte.  De docenten zijn daarentegen echt schatten! Wisselen van klas kan een goede optie zijn. Het enige waar ik echt hulp bij nodig heb is wiskunde, maar we hebben daar een erg goede docent voor!

vandaag waren mijn vriendinnen en ik het zo zat dat we naar iemand toe zijn gegaan. ik weet niet precies wat hij eigenlijk is, maar hij is een soort van de baas van alle docenten. we hebben tegen hem gezegd dat de Engels docent niks doet, en kwaad dat hij werd op die docent! Ook kan hij helpen met de drukte in de klas. Hopen dat het gaa werken🤞🏻

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik hoop het ook voor je. Ik heb trouwens wiskunde gestudeerd, en bijles gegeven aan havo- en vwo-leerlingen. Het is al even geleden,  maar ik neem aan dat de basis niet veranderd is. Dus als ik je kan helpen, laat maar weten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites