Ga naar inhoud

Cisaral druppels stoppen?


DionneJ

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ons konijn Muis van 9 jaar is afgelopen woensdag voor gebitbehandeling van haken gegaan. Hij is dus onder narcose geweest. 

 

Dit was overigens niet de eerste keer. Hij is altijd al een moeilijke eter geweest.

 

ik kreeg van de dierenarts Cisaraldruppels mee met het voorschrift 2 keer per dag te gebruiken voor 5-7 dagen.

 

Nu is hij weet begonnen met eten. Nog niet veel, maar wel al echt wat. Groente, niks en wellicht wat hooi. Dat weet ik niet zeker, hij eet altijd heel slecht hooi. Het geven van de Cisaraldruppels levert echt heel veel stress voor hem op. Vanmorgen heb ik overgeslagen. Wel pijnstilling gegeven. Maar dus niet de cisaral. 

 

Hij keutelt ook. Kan ik die cisaral ook gewoon stoppen. Ik denk nu dat het meer kwaad dan goed doet, maar hij eet zeker nog niet zijn normale portie.

 

bedankt alvast.

 

groetjes Dionne

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik durf geen advies te geven over of je mag stoppen, ik zou hierover met de dierenarts overleggen. Maar misschien dat iemand met meer ervaring het wel weet.

Toen mijn Pixie vorige keer pijnstilling moest hebben na de castratie heb ik het toen ze weer at op groente gedaan omdat ze het dan zo opat en het geen stress meer gaf. Misschien kan je dat proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

bedankt voor de reacties. Ik had vrijdagavond toch nog Cisaral gegeven. Maar toen ik zaterdagochtend bij zijn hok kwam, had hij al zijn voer op, hij keutelt weer volledig normaal en eet ook weer normaal. Inmiddels zijn we dus wel met de druppels gestopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .