Ga naar inhoud

Welk konijnenvoer is het beste voor mijn konijn


Hallo Hoi

Aanbevolen berichten

19 minuten geleden zei IreneM:

Als je haar naar een goede opvang brengt heb je toch wel echt een grote kans dat ze goed terecht komt. Is er niet een (volwassen) persoon in in jouw buurt die haar zou willen overnemen en een vriendje geven? Dan is ze op een betere plek en kan je haar nog eens zien.

Nee. Anders had ik dat wel gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou maar eens heeeeeel goed met je ouders gaan praten over die dierenarts. Mocht er echt iets aan de hand zijn en jullie doen daar niks aan is dat eigenlijk gewoon dierenmishandeling. Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je ouders je niet naar de dierenarts laten gaan, want een hondje die je krijgt kan nog veeeeeeeeeeel meer gaan kosten bij een dierenarts (en andere kosten). Dus als ze een hond kunnen betalen kunnen ze dat bezoekje ook vast betalen. 

 

En zo niet: voor pluisje is het dan echt beter haar naar een opvang te brengen. Als ze bij jou blijft zonder geholpen te worden aan t geen waardoor ze geen hooi eet (iets met tanden/kiezen wellicht) kan het zijn dat ze dadelijk helemaal niet meer eet. En dan is de kans aanwezig dat Pluisje het niet haalt. Wat is dan erger, dat Pluisje niet bij jou is maar wel een goed leven krijgt of dat Pluisje er helemaal niet meer is? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei LoveNHD:

Ik zou maar eens heeeeeel goed met je ouders gaan praten over die dierenarts. Mocht er echt iets aan de hand zijn en jullie doen daar niks aan is dat eigenlijk gewoon dierenmishandeling. Kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat je ouders je niet naar de dierenarts laten gaan, want een hondje die je krijgt kan nog veeeeeeeeeeel meer gaan kosten bij een dierenarts (en andere kosten). Dus als ze een hond kunnen betalen kunnen ze dat bezoekje ook vast betalen. 

 

En zo niet: voor pluisje is het dan echt beter haar naar een opvang te brengen. Als ze bij jou blijft zonder geholpen te worden aan t geen waardoor ze geen hooi eet (iets met tanden/kiezen wellicht) kan het zijn dat ze dadelijk helemaal niet meer eet. En dan is de kans aanwezig dat Pluisje het niet haalt. Wat is dan erger, dat Pluisje niet bij jou is maar wel een goed leven krijgt of dat Pluisje er helemaal niet meer is? 

Mijn ouders zien de problemen niet die het kan opleveren. En die hond is gewoon een stuk belangrijker dan ons konijn dus moeten we daar ook het geld voor bewaren. En ik doe wel mijn beste voor Pluisje. En het is voor mij gewoon moeilijk om haar weg te doen terwijl ik wel mijn best doe. En ik weet niet wat er met Pluisje is, maar ik heb niet het gevoel dat het komt doordat ze last heeft van haar tanden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had me voorgenomen niet op deze discussie te reageren, maar ik kan het niet meer laten. Het is eigenlijk gewoon heel simpel: Neem je een dier in huis, dan neem je ook de verantwoordelijkheid om goed voor dat dier te zorgen in huis, of die verantwoordelijkheid nou bij jou ligt of bij je ouders. 

 

Ik was ook vrij jong toen ik mijn eerste, echte huisdier kreeg: een kitten. Op het begin ging het niet goed met hem. Hij perste zijn darmen steeds uit zijn lijf. Mijn ouders zaten natuurlijk ook niet op de dierenartskosten te wachten, maar ik moest en zou erachter komen wat er mis was. Toen we hierachter kwamen (koemelkallergie) en hij ander voer kreeg, is hij weer helemaal opgebloeid en inmiddels is het beestje al 16 jaar oud. Met andere woorden, als we hem toen niet bij de dierenarts hadden laten onderzoeken, had hij de kans op een mooi en goed leven gemist. Bovendien is het bij veel dierenartsen volgens mij ook mogelijk om een betalingsregeling te treffen, mochten de (hoge) dierenartskosten een probleem zijn. 

 

En wat betreft je "gevoel" dat Pluisje geen last heeft van haar gebit: Dat gevoel had ik bij mijn vorige nijn ook (ik dacht een darmprobleem oid), maar uiteindelijk bleek hij een gigantisch kaakabces of tumor te hebben. Het was helaas al veel te vergevorderd en we hebben hem moeten laten inslapen... Ga dus alsjeblieft naar de dierenarts, want die ellende en dat verdriet wil ik je echt besparen. 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

47 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Ik had me voorgenomen niet op deze discussie te reageren, maar ik kan het niet meer laten. Het is eigenlijk gewoon heel simpel: Neem je een dier in huis, dan neem je ook de verantwoordelijkheid om goed voor dat dier te zorgen in huis, of die verantwoordelijkheid nou bij jou ligt of bij je ouders. 

 

Ik was ook vrij jong toen ik mijn eerste, echte huisdier kreeg: een kitten. Op het begin ging het niet goed met hem. Hij perste zijn darmen steeds uit zijn lijf. Mijn ouders zaten natuurlijk ook niet op de dierenartskosten te wachten, maar ik moest en zou erachter komen wat er mis was. Toen we hierachter kwamen (koemelkallergie) en hij ander voer kreeg, is hij weer helemaal opgebloeid en inmiddels is het beestje al 16 jaar oud. Met andere woorden, als we hem toen niet bij de dierenarts hadden laten onderzoeken, had hij de kans op een mooi en goed leven gemist. Bovendien is het bij veel dierenartsen volgens mij ook mogelijk om een betalingsregeling te treffen, mochten de (hoge) dierenartskosten een probleem zijn. 

 

En wat betreft je "gevoel" dat Pluisje geen last heeft van haar gebit: Dat gevoel had ik bij mijn vorige nijn ook (ik dacht een darmprobleem oid), maar uiteindelijk bleek hij een gigantisch kaakabces of tumor te hebben. Het was helaas al veel te vergevorderd en we hebben hem moeten laten inslapen... Ga dus alsjeblieft naar de dierenarts, want die ellende en dat verdriet wil ik je echt besparen. 

Ik kan doen wat ik wil, maar mijn ouders kunnen niet opdraaien voor de kosten. En ik als 14 jarige werk hard voor mijn geld. Ik regel het huishouden, ik doe boodschappen, en daarnaast moet ik ook nog mijn school en opleiding afmaken, heb het geld er ook niet voor. Ik kan mijn ouders niet opzadelen met schulden. Een betalingsregeling zorgt alleen maar voor stress. En dat hebben we al genoeg. Ik doe mijn best voor Pluisje en meer kan ik niet doen. Ik denk dat de kosten ook hetgeen zijn wat mijn ouders tegenhoud om een 2e konijn te nemen. En haar wegdoen is geen optie. Gezien ik er wel alles aan doe. Ik vind het heel lastig om hier openbaar op het internet mijn gezinssituatie te moeten delen omdat ik wil dat jullie mij beter begrijpen. Voor ons is het niet zo makkelijk. Wij hebben veel geld aan onderzoeken uitgegeven maar het houdt ergens op. Ik vraag dit allemaal om het voor Pluisje zo draagbaar mogelijk te maken. Ik weet hoe het is als niemand je begrijpt. Ik weet hoe het voor Pluisje moet zijn. Maar haar wegdoen... Dan voelt het alsof ik heb gefaald. En dat wil ik niet. Ze is een vrolijk nijn. En ik doe daar mijn best voor. Maar helaas belemmert geld ons heel erg. Als jullie zoveel om Pluisje geven dan zijn donaties voor Pluisje van harte welkom. Maar wij kunnen dit zelf niet. Ik wil er best een baan bij nemen als dat zou kunnen maar helaas... Ik zit nu in havo 3 en ik ben continu met school bezig. Ik vind dit heel moeilijk maar ik moet en zal een overgangsbewijs halen. Dan ga ik een opleiding voor vakbekwaam dierverzorger doen en dan zo snel mogelijk aan de bak. Hopelijk kan ik op mijn 16e mijn diploma halen en dan kan ik alles kosten op mij nemen. Maar helaas is dat nu nog niet het geval. Ik doe wat ik kan. Maar als je het huishouden moet doen en je je op school moet focussen dan blijft er gewoon niet veel tijd over. Ik werk zoveel als ik kan, maar dat brengt helaas niet genoeg op. Ik doe mijn best maar ik wil jullie ook laten zien dat er nog achterliggende redenen kunnen zijn en dat het niet altijd even makkelijk is als jullie denken. Ik wil @Eveevragen om hier een slotje op te zetten want ik ben wel even klaar met het kritiek zonder dat jullie enige achtergrond informatie hebben.

 

Met vriendelijke groet, 

Iris

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik word eigenlijk een beetje triest als ik deze berichten lees. En ik snap het niet eerlijk gezegd. Een huisdier is duur maar waarom begin je er dan aan als de financiele situatie er niet naar is? Jij bent nog jong maar van je ouders zou je toch meer moeten verwachten? En er is nu zo'n mooie oplossing; een erkend forumlid wilt Pluisje overnemen zodat zij een mooi leven kan krijgen. Nou, ik zou het wel weten hoor.

En 1 ding snap ik ook niet. Jullie willen een hond gaan nemen heb ik ergens gelezen. Wat denk je dat dat gaat kosten? En niet alleen wat geld betreft maar wat denk je van tijd? Denk er alsjeblieft nog eens goed over na.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Newby1981:

Ik word eigenlijk een beetje triest als ik deze berichten lees. En ik snap het niet eerlijk gezegd. Een huisdier is duur maar waarom begin je er dan aan als de financiele situatie er niet naar is? Jij bent nog jong maar van je ouders zou je toch meer moeten verwachten? En er is nu zo'n mooie oplossing; een erkend forumlid wilt Pluisje overnemen zodat zij een mooi leven kan krijgen. Nou, ik zou het wel weten hoor.

En 1 ding snap ik ook niet. Jullie willen een hond gaan nemen heb ik ergens gelezen. Wat denk je dat dat gaat kosten? En niet alleen wat geld betreft maar wat denk je van tijd? Denk er alsjeblieft nog eens goed over na.

Misschien was de financiële situatie toen nog niet zo? En misschien krijgt ze wel een hulphond? De kosten daarvan zijn niet voor de eigenaar. Ik heb haar berichten eens doorgelezen en het lijkt mij dat er wel meer aan de hand is dan dat wij denken. We zullen wel zien of ze nog gaat reageren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden zei DehuisdierenvanIriz:

Misschien was de financiële situatie toen nog niet zo? En misschien krijgt ze wel een hulphond? De kosten daarvan zijn niet voor de eigenaar. Ik heb haar berichten eens doorgelezen en het lijkt mij dat er wel meer aan de hand is dan dat wij denken. We zullen wel zien of ze nog gaat reageren. 

Als de financiele situatie toen niet zo was en nu wel moet je nu je verantwoordelijkheid nemen en Pluisje afstaan zodat zij nog wel een mooi leven kan krijgen. En ik snap best dat dit heel moeilijk is hoor maar als echte dierenvriend doe je het beste voor je dier en niet wat je zelf wilt.

 

Ik heb niks gelezen van een hulphond. Wel is er letterlijk gezegd dat er geld gespaard moet worden voor de hond want die is belangrijker dan het konijn :-( Heel triest dit. Ik krijg er tranen van in m'n ogen.

 

ps: Wel toevallig dat er nu gereageerd wordt door "DehuisdierenvanIriz" met 1 bericht. is dit de nieuwe nickname?

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden zei Pablo&Lola:

 

@DehuisdierenvanIriz Vet toevallig dat je dezelfde naam hebt als het Instagramaccount van Hallo Hoi. Of ben jij het @Hallo Hoi? Meid, doe dit jezelf niet aan, want ik ben bang dat je niemand je dan meer serieus neemt...

 

Dat was mijn eerste gedachte toen ik zag dat er een nieuw forumlid was met de naam 'DehuisdierenvanIriz'... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is inderdaad een dubbel account.

 

Ik zal dit topic een slotje geven. Ik denk dat er al zoveel goed advies is gegeven: echt met het beste voor het konijn voor.  Er is zelfs een super goed huisje voor je konijn beschikbaar bij één van de forumleden waar ze zo naar toe kan.  

 

Het lijkt alleen alsof het niet is wat je wil horen, of in ieder geval niet is waar je naar wil handelen.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .