Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Hallo Hoi

Zindelijk maken

Recommended Posts

Hallo, ik wil Pluisje weer zindelijk maken. Ze was zindelijk maar ik denk door de verhuizingen steeds dat dat niet zo is. We hebben nu een hond op het oog. Dus ik ga haar zo naar boven brengen. Daar krijgt ze weer een redelijke ren en laat ik haar zoveel mogelijk met rust. Ondanks dat ze boven meer alleen is is het denk ik wel beter voor haar ivm stress die de hond anders oplevert. Hebben jullie tips. Bijv de ren steeds iets groter maken ofzo. Ze is nu namelijk zelfs in haar kooi niet zindelijk. Ze plast een beetje buiten de bak maar vooral met keutelen is het erg. Dat plassen komt denk ik ook door de overgang van een groot toilet naar een kleine. Maar hoe kan ik dit het beste aanpassen. Let wel op dat ze me aanvalt als ik de keutels wil oprapen. Dus dan zou ik haar even ergens anders neer moeten zetten. Misschien hebben jullie daar ook tips voor. Voor het opnieuw tam maken. En minder kooinijd. Kortom hoe pak ik dit aan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Verwacht je nou weer dezelfde adviezen die al in alle andere topics zijn gegeven? Geef haar een grote vaste ren, blijf van haar af en zoek een vriendje voor haar. Of waarschijnlijk nog beter, breng haar naar een opvang.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Keutelen hou je trouwens niet altijd tegen. Mijn koppel is super zindelijk wat plassen betreft, maar uit enthousiasme laten ze door de hele ren wel keutels vallen. Ik zou een stuk vinyl kopen en daar de ren op zetten, dan wordt je vloer niet vies en is het goed schoon te houden. Ik zou haar niet oppakken als je keutels op wil rapen, maar desnoods even een extra stukje ren neerzetten en haar daarmee heel kort 'opsluiten' in haar eigen ren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 minuten geleden zei Jamesthebunnybutler:

Keutelen hou je trouwens niet altijd tegen. Mijn koppel is super zindelijk wat plassen betreft, maar uit enthousiasme laten ze door de hele ren wel keutels vallen. Ik zou een stuk vinyl kopen en daar de ren op zetten, dan wordt je vloer niet vies en is het goed schoon te houden. Ik zou haar niet oppakken als je keutels op wil rapen, maar desnoods even een extra stukje ren neerzetten en haar daarmee heel kort 'opsluiten' in haar eigen ren.

OK. Maar ze plast nu zelfs buiten haar toilet. Maar waar kan je een stuk vinyl kopen dan?? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat kan zoals je al zei inderdaad ook komen doordat ze verschillende keren verplaatst is. Het kan ook met hormonen te maken hebben. Als je je houdt aan de tips van het artikel heb je de meeste kans van slagen. Vinyl kan je bv kopen bij Leen Bakker of de kwantum ofzo. Soms hebben ze stukken over die je voor minder geld kan kopen. Moet het natuurlijk wel bij de afmetingen van je ren passen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
7 minuten geleden zei Jamesthebunnybutler:

Dat kan zoals je al zei inderdaad ook komen doordat ze verschillende keren verplaatst is. Het kan ook met hormonen te maken hebben. Als je je houdt aan de tips van het artikel heb je de meeste kans van slagen. Vinyl kan je bv kopen bij Leen Bakker of de kwantum ofzo. Soms hebben ze stukken over die je voor minder geld kan kopen. Moet het natuurlijk wel bij de afmetingen van je ren passen.

Is vinyl een stuk zeil ofzo? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is een soort zeil, maar dan vrij dik. Echt voor op vloeren. Het is niet zo heel duur. Je moet wel opletten dat het een beetje relief heeft, dat het niet te glad is voor konijnen. Het voordeel is dat je het gewoon lekker met een sopje schoon kan maken, het laat geen water (urine) door. Let wel op dat ze niet aan de randen kunnen knagen. 

Hier zie je het bijvoorbeeld: https://www.leenbakker.nl/vloeren/vinyl

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gezien Pluisje zo terretoriaal is probeer ik nu om alles in haar verblijf te doen zonder aandacht aan haar te geven. Ze valt nog wel eens uit maar ook vaak genoeg komt ze gewoon even buurten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb het gevoel dat het redelijk gaat. Ze is vrolijk. Als Pluisje nog een vriendje krijgt heb ik alles voor mijn beestjes gedaan wat in kon. Mijn hamster heeft een goed verblijf(en ondanks dat nog steeds uitingen van frustratie... Het is ook nooit goed) en met Pluisje gaat het redelijk met wat aanpassingen lukt het mij om haar aggresieve gedrag niet al te veel op te wekken of er iig zelf geen last van te hebben. Het lukt mij helaas niet om een foto te uploaden... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
8 minuten geleden zei Hallo Hoi:

Ik heb het gevoel dat het redelijk gaat. Ze is vrolijk. Als Pluisje nog een vriendje krijgt heb ik alles voor mijn beestjes gedaan wat in kon. Mijn hamster heeft een goed verblijf(en ondanks dat nog steeds uitingen van frustratie... Het is ook nooit goed) en met Pluisje gaat het redelijk met wat aanpassingen lukt het mij om haar aggresieve gedrag niet al te veel op te wekken of er iig zelf geen last van te hebben. Het lukt mij helaas niet om een foto te uploaden... 

Behalve uitzoeken waarom ze geen hooi eet dan toch.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee aan de dierenarts.

Geen wonder dat het arme dier grommend aan komt rennen als je met voer komt, ze verrekt van de honger.

Ik snap niet hoe je het kunt aanzien. Overtuig je ouders, neem een krantenwijk om zelf de dierenarts te kunnen betalen, zo kan het toch niet doorgaan? Ik ben echt niet verbaasd als je haar binnenkort dood in haar hok vindt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
2 uur geleden zei Marjoleink:

Nee aan de dierenarts.

Geen wonder dat het arme dier grommend aan komt rennen als je met voer komt, ze verrekt van de honger.

Ik snap niet hoe je het kunt aanzien. Overtuig je ouders, neem een krantenwijk om zelf de dierenarts te kunnen betalen, zo kan het toch niet doorgaan? Ik ben echt niet verbaasd als je haar binnenkort dood in haar hok vindt.

Dit vind ik dus zo irritant. Jij weet helemaal niet wat ik doe op een dag. Ik werk mij helemaal te pletter, ik doe het huishouden en naast dat moet ik ook nog gewoon naar school. Ik moet erg veel aan school doen want ik doe een verkorte school zodat ik over 2 jaar (ben nu 14) klaar ben met mijn opleiding. Zodat ik zo vroeg mogelijk fulltime kan gaan werken. Maar nu nasst school en het huishouden werk ik ook al gewoon parttime. En dat weet jij niet. En misschien is het handig om daar van te voren over na te denken. Ik ben er helemaal klaar mee voor mij eindigt de discussie hier. Ik ga het forum verlaten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik zal dit topic een slotje geven. Ik denk dat er al zoveel goed advies is gegeven: echt met het beste voor het konijn voor.  Er is zelfs een super goed huisje voor je konijn beschikbaar bij één van de forumleden waar ze zo naar toe kan.  

Het lijkt alleen alsof het niet is wat je wil horen, of in ieder geval niet is waar je naar wil handelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .