Ga naar inhoud

Hoe kan je weten dat je konijn te dik is?


Milo het konijn

Aanbevolen berichten

Bij konijnen die te dik zijn kun je de ribben niet meer voelen of bijvoorbeeld de ruggengraat. Soms hebben ze een vetplooi tussen kin en borst.

 

Ben je al bij de dierenarts geweest voor een algemene check en inentingen? Ik zou het daar anders vragen. Bij twijfel zou ik dat wel doen namelijk. Overgewicht bij konijnen / dieren wordt vaak onderschat maar kan echt wel voor serieuze problemen zorgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Newby1981:

Bij konijnen die te dik zijn kun je de ribben niet meer voelen of bijvoorbeeld de ruggengraat. Soms hebben ze een vetplooi tussen kin en borst.

 

Ben je al bij de dierenarts geweest voor een algemene check en inentingen? Ik zou het daar anders vragen. Bij twijfel zou ik dat wel doen namelijk. Overgewicht bij konijnen / dieren wordt vaak onderschat maar kan echt wel voor serieuze problemen zorgen.

Oké bedankt, ik heb een afspraak in december bij de dierenarts 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het inderdaad voelen als je hem aait. Je moet de ribben / ruggengraat wel een beetje voelen als je lichte druk uitoefent. Het moet niet zo zijn dat je ze zo goed voelt dat je ze kan tellen, dan is hij te mager. Als je heel veel moeite moet doen, of de ribben en ruggegraat echt niet voelt, dan is hij te dik.

 

Hoe oud is hij nu, en hoeveel weegt hij ongeveer? Is het echt een raszuivere hollander van een fokker, of een konijntje uit een winkel / pretnest met toevallig een hollander aftekening? 

 

 

Heb je dit artikel al gelezen? Dat gaat over overgewicht bij konijnen: 

https://www.bunnybunch.nl/informatie/Konijnen-met-overgewicht-laten-afvallen/

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .