Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Romyp

Welke ren kan op stenen?

Recommended Posts

Hallo, 

Ik ben opzoek naar een ren die op stenen kan, en ook makkelijk op 

Klapbaar is. 

Ze lopen bij ons los in de tuin, maar bijten alles kapot. Dus nou moet er toch maar een ren komen.  Wat adviseren jullie? De meeste simpele rennen moeten namelijk in gras. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb een ren op het terras staan. Een houten ren is over het algemeen stevig genoeg, die tillen ze niet zomaar op. Je zou eens kunnen kijken bij Zooplus of bij Grootplezier. Over het algemeen zijn ze wel gemaakt van goedkoop hout, dat met goed behandelen een jaar of 5 meegaat. Alternatief is er zelf een maken van hardhout, maar dat is best prijzig. Als je een hoge ren zoekt zijn volièrepanelen misschien een optie.

Ik had over het woord opklapbaar heen gelezen, maar die zijn er van hout ook wel. Hebben je konijnen ook een ren waar ze dag en nacht in kunnen?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn heel wat rennen die op stenen kunnen. Panelenrennen, zeker de stevige varianten, blijven prima staan. Maar ook de overdekte rennen die op diverse plekken te koop zijn. Bijvoorbeeld zo iets zoals dit:

Ren Outback 4-Kant met Tralieafdekking

Dit is de overdekte outback ren van zooplus. 

Of als je iets permanenters / luxers / handigers wil voor jezelf: volierepanelen. Maar die zijn meestal wat duurder.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
41 minuten geleden zei Hallo Hoi:

Een puppyren word ook regelmatig gebruikt. 

Een puppyren is buiten als permanent verblijf niet erg handig, omdat het niet overdekt is en er dan roofdieren bij kunnen komen. Als je dan in een ren investeerd, kun je er beter een nemen die overdekt is.

48 minuten geleden zei Evee:

Er zijn heel wat rennen die op stenen kunnen. Panelenrennen, zeker de stevige varianten, blijven prima staan. Maar ook de overdekte rennen die op diverse plekken te koop zijn. Bijvoorbeeld zo iets zoals dit:

Ren Outback 4-Kant met Tralieafdekking

Dit is de overdekte outback ren van zooplus. 

Of als je iets permanenters / luxers / handigers wil voor jezelf: volierepanelen. Maar die zijn meestal wat duurder.

Ik heb deze, en ben er best wel tevreden over. Ik vind het opklapdeel aan de bovenkant net niet groot genoeg, dus ik heb gewoon een paneel losgelaten, zodat ik dat steeds open kan klappen. 

Wat ik ook wel jammer vind is dat je lastig twee rennen aan elkaar vast kan maken, dan kunnen ze alleen via het deurtje naar de andere ren. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 25-11-2019 at 18:34 zei happy211:

Een puppyren is buiten als permanent verblijf niet erg handig, omdat het niet overdekt is en er dan roofdieren bij kunnen komen. Als je dan in een ren investeerd, kun je er beter een nemen die overdekt is.

Ik heb deze, en ben er best wel tevreden over. Ik vind het opklapdeel aan de bovenkant net niet groot genoeg, dus ik heb gewoon een paneel losgelaten, zodat ik dat steeds open kan klappen. 

Wat ik ook wel jammer vind is dat je lastig twee rennen aan elkaar vast kan maken, dan kunnen ze alleen via het deurtje naar de andere ren. 

Het is op zich ook mogelijk om er 2 naast elkaar te zetten zodat je ongeveer een vierkant krijgt. De twee zijpanelen haal je er dan uit. 1 van die zijpanelen vouw je dan in tot een driehoek en zet je dan in het midden zodat de 2 dakdelen daar op rusten, anders zak het allemaal in. Vervolgens bind je de voorkanten goed aan elkaar vast en de achterkanten ook. De bovenkanten kan je ook met een paar ijzerdraadjes oid op een paar punten voor de veiligheid aan elkaar vastmaken, als je die weer makkelijk los kan maken kan je de 2 dakdelen nog makkelijk opklappen tijdens het schoonmaken. 

Ook kan je er 2 in het verlengde van elkaar zetten, dan krijg je een lange, smalle ren. Je haalt dan van beide rennen de voor- of achterkant er uit zodat ze niet door de deurtjes hoeven. Ook dan weer alles aan elkaar vastmaken. Misschien heb je dan nog een simpel frame van hout nodig voor de stevigheid? Dat weet ik niet, die versie heb ik nooit geprobeerd.

Dit geldt overigens voor de tinnen Trixie ren met traliedak (Google: tinnen trixie ren met dak. Of: tinnen trixie ren vier hoeken). Maar die is zo goed als hetzelfde als die Outback met traliedak. Ik heb het dan over de grote versies, van 216 bij 116 cm.

Ik vind het best fijne rennen. Makkelijk en goede kwaliteit, gaan jaren goed mee. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ze zijn alleen niet zo hoog volgens mij. Voor veel konijnen zal dat niet uitmaken, maar ik heb een springer,  en die zat me regelmatig naast de ren uit te lachen. Nu hebben ze een ren van 80 centimeter hoog, en nu lach ik😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
18 uur geleden zei Marjoleink:

Ze zijn alleen niet zo hoog volgens mij. Voor veel konijnen zal dat niet uitmaken, maar ik heb een springer,  en die zat me regelmatig naast de ren uit te lachen. Nu hebben ze een ren van 80 centimeter hoog, en nu lach ik😁

🤣

Deze rennen p zijn 65 cm hoog, maar hebben een traliedak. Dus ze kunnen er niet uit (tenzij je de ren open laat staan natuurlijk). Dat vind ik eerlijk gezegd ook een vereiste voor buiten. 

*Tot zover de promotie voor deze rennen (aangezien ik geen aandelen heb)*

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites