Ga naar inhoud

Pluisje eet heel veel


Hallo Hoi

Aanbevolen berichten

Hey, Pluisje eet deze week heel veel. Als ze honger heeft gaat ze de voerton omgooien en word ze boos. Eerder deed ze dat 1x per week(de overige dagen vulde we bij voordat ze honger kreeg) maar nu 3x per dag. Gisteravond heeft ze 30 gram gekregen en ze heeft nu al weer honger. Hoe leer ik haar aan om langer met haar brokken te doen? Ik heb ook al wel eens geprobeerd 2x per dag te voeren maar dat helpt helaas ook niet. Ik vind het gwn zo raar omdat ze het eerst niet deed

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi mag onbeperkt gegeven worden en zo lang ze hooi tot haar beschikking heeft kan ze geen honger hebben. 

Mijn konijnen krijgen twee keer per dag brokjes (iets minder dan 30 gram per konijn per dag, ze wegen allebei rond de 2,2 kg). In de ochtend krijgen ze 30 gram SS en vers hooi. 's Avonds krijgen ze iets minder dan 30 gram SS, groente (bijv. een stronkje witlof in stukken, wat andijvie of paksoi en wortelloof) en hooi met kruiden. Die kruiden verstop ik ook een beetje op verschillende plekken zodat ze lekker wat te doen hebben.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik met de brokjes kom doen ze altijd of ze uitgehongerd zijn, dat is wel normaal gedrag heb ik gehoord. 😉

 

Ik zou de voerton ergens zetten waar ze er niet bij kan. Denk dat als mijn konijnen zouden weten waar de brokjes liggen dat ze ook wel moeite zouden doen om erbij te komen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zijn de brokken in 20 minuten op, komen ze er enthousiast voor aangerend, en dat is het voor de dag. Verder hebben ze hooi om te eten. Hongerig aanvallen op de brokken is een goed teken, dat hoort zo. Ik zou dus niet meer geven, maar zorgen dat het hooi zo aantrekkelijk mogelijk is. Heb je al wel eens wat verschillende hooisoorten geprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me aan bij het brokken verhaal. Mijn konijnen bedelen ook de hele dag, bijten aan de brokken box etc. Dat is idd een goed teken en het is verstandig om niet aan dat bedelen toe te heven (ten eerste blijft ze dat gedrag dan laten zien en ten tweede zijn veel brokken niet goed voor haar). Om het hooi wat aantrekkelijker te maken kan je proberen om er kruiden doos te mengen of bv een beetje groenvoer. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden zei Hallo Hoi:

Pluis eet geen hooi. Ze heeft het wel tot haar beschikkking. 

 

Oké... ik las in je andere topic vorige week dat ze juist heel veel hooi at sinds je de duna hamsterkooi als toilet gebruikt en daar hooi bij in legt... Maar daar is ze dus blijkbaar weer mee gestopt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi is inderdaad het allerbelangrijkste voer voor een konijn.

Hier kunnen ze niet bij de brokjes, anders zouden ze die waarschijnlijk ook de hele dag wel willen eten! Drie keer per dag krijgen ze een klein beetje brokjes. Dat is in 5-10 minuten op. Daarna krijgen ze een paar handen vol gemengd hooi (verschillende soorten door elkaar). Twee keer per dag zit er groente en wat gedroogde kruiden door het hooi. Daar zijn ze dan een poosje druk mee bezig. Omdat ze niet vol met brokken zitten hebben ze nog veel zin in de rest. Ik vind brokken meer een toetje en hooi de hoofdmaaltijd. Hooi moet gemakkelijk beschikbaar zijn, op meerdere plaatsen, vooral bij hun wc plek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Hallo Hoi:

Ik had al ergens gezegd dat Pluisje van mijn ouders weer in haar kooi moet. 

🤦‍♀️

Soms vraag ik mij af of je hier met serieuze problemen komt of je iedereen hier voor de gek houdt. Anders breng je konijn alsjeblieft naar iemand waar er wel fatsoenlijk voor gezorgd wordt.

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijn moet idd zeker niet de hele  dag in een kooi zitten, maar zij kan er ook niks aan doen dat het niet mag van haar ouders en ze wilt zo te zien wel het beste voor haar konijn. Mijn konijn zit nu alleen buiten, ik wil heel graag dat hij een nieuw vriendinnetje krijgt maar dit mag niet van mijn vader. Hij heeft gelukkig wel 2 hokken en een ren

Link naar reactie
Delen op andere sites

25 minuten geleden zei IreneM:

🤦‍♀️

Soms vraag ik mij af of je hier met serieuze problemen komt of je iedereen hier voor de gek houdt. Anders breng je konijn alsjeblieft naar iemand waar er wel fatsoenlijk voor gezorgd wordt.

Ik kom met een serieus probleem. Anders had ik niet de moeite genomen om dit allemaal te typen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei Eline_Kokoooo:

Konijn moet idd zeker niet de hele  dag in een kooi zitten, maar zij kan er ook niks aan doen dat het niet mag van haar ouders en ze wilt zo te zien wel het beste voor haar konijn. Mijn konijn zit nu alleen buiten, ik wil heel graag dat hij een nieuw vriendinnetje krijgt maar dit mag niet van mijn vader. Hij heeft gelukkig wel 2 hokken en een ren

Thanks, eindelijk iemand die mij begrijpt. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden zei Hallo Hoi:

Ik heb dat met het wcrolletje geprobeerd maar eerst werd ze agressief en nu vind ze het rolletje interresanter dan de brokjes

 

Op welke manier wordt ze agressief? Als ik mijn konijnen een wcrolletje met iets lekkers erin geef gaan ze er ook mee rondrennen en door de lucht gooien en flink heen en weer met hun koppie om het lekkers er maar uit te krijgen. Ik weet niet of je ook zoiets hebt gezien bij Pluis, maar dat is geen agressie hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Ot&Sien:

 

Op welke manier wordt ze agressief? Als ik mijn konijnen een wcrolletje met iets lekkers erin geef gaan ze er ook mee rondrennen en door de lucht gooien en flink heen en weer met hun koppie om het lekkers er maar uit te krijgen. Ik weet niet of je ook zoiets hebt gezien bij Pluis, maar dat is geen agressie hoor. 

Ze werd er chagrijnig van en ging Grommen en onze voeten aanvallen etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .