Spring naar bijdragen
Eline_Kokoooo

Wat is mijn konijn

Recommended Posts

Mijn konijntje Koko heeft eigenlijk gewoon volledig het uiterlijk van een NHD alleen vind ik hem niet echt een dwerg😂 ik dacht dat hij middelgroot was. Ik kan zijn gewicht niet heel goed meten want we hebben alleen een personenweegschaal die dialoog is dus dat lukt niet heel precies maar in zijn vaccinatieboekje staat wel dat hij 2,37 kilo was de vorige keer, geen dwerg dus. Ik heb hem net tpch op de personenweegschaal geprobeerd en die geeft ongeveer 1 kilo aan dus dat is een heel verschil. Ik moet wel zeggen dat ik er net achter kwam dat hij eigenlijk wel wat te dik is, maar dat komt waarschijnlijk omdat hij geen maatje heeft om achter elkaar aan te rennen. Ik zal hem wel wat minder voer gaan geven als de winter voorbij is, want iets meer voer kan toch helpen in de wintertegen de kou? 

Weet iemand wat hij is???Screenshot_20191123-115332_Photos.thumb.jpg.15bc5a8aa566195f68fd472e0f3537c1.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nederlandse hangoor dwergjes kunnen ergens tussen de 1 en 2 kilo zijn, dus als die van jou wat te zwaar is kan het kloppen. Als je niet bij een officiële fokker hebt gekocht maar bij een dierenwinkel, hobbyfokker, broodfokker of asiel dan is er een dikke kans dat jouw konijn een mix is en geen echt Nederlands hangoor dwergje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nederlandse hangoordwergen zijn qua uiterlijk de kleinere variant van Franse Hangoren. Die Franse zijn beste bonken van tussen de 4.5 en 7 kilogram. De Hangoordwerg is dus niet per se een dwerg zoals je dat kent bij bijv de Teddy dwerg of andere dwergrassen, maar meer een kleinere soort van een grote soort. Ze zijn ook gefokt vanuit de Franse Hangoor met een kleurdwerg en daarin 'geperfectioneerd', dus ze zijn meer een tussenmaatje.

Mijn hangoordwergen zijn van een bekende fokker en wegen 1.8kg (voedster) en 2.4 kg (ram).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites