Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Mil

Hamster met vieze bult op pootje wat is dit?

Recommended Posts

Mijn hamster is al best oud mijn hamster heeft nu al iets van 2 maanden deze bult het begon met klein en nu is het best wel groot geworden en daarom vroeg met het af wat het eigenlijk is of het kwaad kan of niks is?

3267A697-74BD-4B6A-A61C-B948F4FC57EC.jpeg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hey, Ik heb wat meer informatie nodig. Hoe oud is je hamster? Wat voor hamster is het? Wat voor verblijf heb je? Wat heb je voor bodembedekking? Het enige wat je nu kunt doen naast antwoord geven Is een klein beetje betadine mengen met een beetje heet water, af laten koelen en met een wattenstaafje niet te hard drukken het een beetje op het wondje doen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het is een Russische dwerghamster en is bijna 3 jaar oud ongeveer 2 jaar en 9 maanden. Als bodembedekking heb ik cairefresch. Verblijf heb ik een kooi van ferplast en is met buizen verbonden met een ander kooi van ferplast dus 2 kooien

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Gezien je hamster zo oud is zou ik even naar een dierenarts gaan met verstand van hamsters. Helaas ben ik bang dat het door je kooi komt. Het is bewezen dat traliekooien niet goed zijn voor hamsters. Hij heeft aan de tralies geknaagd is vervolgens omhoog geklommen, heeft zich daarbij bezeerd aan het scherpe randje en gezien het niet schoongemaakt is is het nu waarschijnlijk gaan ontsteken. Ik zou morgen even langs de dierenarts gaan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Hallo Hoi:

Gezien je hamster zo oud is zou ik even naar een dierenarts gaan met verstand van hamsters. Helaas ben ik bang dat het door je kooi komt. Het is bewezen dat traliekooien niet goed zijn voor hamsters. Hij heeft aan de tralies geknaagd is vervolgens omhoog geklommen, heeft zich daarbij bezeerd aan het scherpe randje en gezien het niet schoongemaakt is is het nu waarschijnlijk gaan ontsteken. Ik zou morgen even langs de dierenarts gaan. 

Ik vind dat eerlijk gezegd een wat voorbarige conclusie. Laat eerst de dierenarts maar eens beoordelen wat het precies is. En als @Mil daar behoefte aan heeft, kunnen we daarna meedenken over de oorzaak en eventueel benodigde aanpassingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
14 uur geleden zei Marjoleink:

Ik vind dat eerlijk gezegd een wat voorbarige conclusie. Laat eerst de dierenarts maar eens beoordelen wat het precies is. En als @Mil daar behoefte aan heeft, kunnen we daarna meedenken over de oorzaak en eventueel benodigde aanpassingen.

Dit is nou eenmaal wat er vaak gebeurt. Wat ik probeer te zeggen is dat traliekooien rondweg gevaarlijk zijn. Succes met je hamstertje! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
5 uur geleden zei Hallo Hoi:

Dit is nou eenmaal wat er vaak gebeurt. Wat ik probeer te zeggen is dat traliekooien rondweg gevaarlijk zijn. Succes met je hamstertje! 

Is niet mijn hamstertje hoor

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 21-11-2019 at 23:03 zei Mil:

oke Bedankt bel ik morgen ff de dierenarts 

Hoe is het nog gegaan bij de dierenarts? Was het inderdaad een ontsteking?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites