Spring naar bijdragen
D&D

KONIJNEN TOILET alternatieven?

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Voor mijn lieve bunny’s heb ik al een hoektoilet en kittentoilet uitgeprobeerd maar ze blijven er helaas net over de rand in het hoekje plassen.

Heeft iemand alternatieven voor een goede toilet?

Groetjes!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik gebruik een combinatie van kattenbakken (die zijn overigens ook met hoge randen te koop!) & de onderbakken van traliekooien. Daarvoor pak ik meestal de 80cm caviakooi onderbakken. Die zijn lekker ruim maar nog wel makkelijk te hanteren als ik ze wil schoonmaken. Die hebben een wat hogere rand, genoeg plek voor toiletbedding en hooi en koppels kunnen er tegelijk in zitten 🙂 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties!

Welke hoogte adviseren jullie? Ik heb er eentje van 6,5cm dat een kittenkattenbak oorspronkelijk is.

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Op 22-11-2019 at 17:33 zei D&D:

Hoi allemaal,

Bedankt voor de reacties!

Welke hoogte adviseren jullie? Ik heb er eentje van 6,5cm dat een kittenkattenbak oorspronkelijk is.

Groetjes

Ik heb deze:

50299_PLA_POLA_Eckschalentoilette_XXL_5.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
6 minuten geleden zei Piku:

Ik heb deze:

50299_PLA_POLA_Eckschalentoilette_XXL_5.

Nou ik wilde deze post aanvullen maar de bewerk knop is verdwenen? Dan maar dubbel posten:

Ik heb deze "hoek kattenbak XXL" van Zooplus, de witte kap is verwijderbaar als je hem liever lager hebt.

Deze is met witte kap hoog genoeg dat mijn voedster niet de complete inhoud eruit kan graven als ze schijnzwanger is (als je een konijn hebt die dat doet raad ik echt niet lager dan deze aan, deze is 23 cm hoog). Zonder witte kap is het ook hoog genoeg in periodes dat mevrouw niet graafziek is, maar omdat ze soms van de ene op de andere dag ineens kortsluiting maakt in haar breintje hou ik die kap er altijd op zodat ik niet verrast word.

Nog een groot voordeel: Ik heb 2 niet-kleine konijnen (2 en 3 kilo) en ze kunnen tegelijk in de bak hooi eten. Dat was de reden dat ik hem in 1e instantie aanschafte, want de meeste kattenbakken zijn te klein voor (niet-dwerg) koppeltjes om tegelijk te eten en dat is erg onhandig vind ik.

Ze hoppen er met gemak in en mocht er ooit 1 hoog bejaard zijn of ziek en er niet meer in kunnen hopen dan haal ik die kap er af, dan kunnen ze er op zeker in.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
10 minuten geleden zei Piku:

Nou ik wilde deze post aanvullen maar de bewerk knop is verdwenen?

Je kan tot 5 minuten na plaatsing bewerken, zodat je taal- en typfoutjes er nog uit kan halen, maar daarna niet meer. Dat is om te voorkomen dat berichten als de discussie al verder loopt aangepast worden / leeggehaald worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites