Ga naar inhoud

Vitakraft kracker sticks


tam86

Aanbevolen berichten

Voor mijn verjaardag heb ik voor mijn cavias en konijnen vitakraft sticks gekregen. Zelf koop ik dit nooit, maar het is lief bedoelt natuurlijk. Zijn deze nou echt zo ongezond als ik denk? Voor mijn gevoel is het half gif, maar ik vind het ook zonde ze weg te gooien. Er zit iets van 1% honing in. 

 

 

9FF6ECBB-0408-41F7-9658-118DB8773076.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden zei Marjoleink:

Dat is meestal niet echt gezond. Wat zit er nog meer in?

Ingrediënten

Honing & spelt

  • Granen (spelt 1,6%)
  • plantaardige bijproducten
  • mineralen
  • zaden
  • honing 0,32%

Druiven & noten

  • Granen
  • noten 11,6%
  • plantaardige bijproducten
  • mineralen
  • vruchten (krenten 2%)
  • honing

Vruchten & vlokken

  • Granen (tarwevlokken 3,2%, havervlokken 7,2%)
  • plantaardige bijproducten
  • mineralen
  • zaden
  • vruchten 2%
  • honing
Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk zou ik het niet geven, ook niet incidenteel. Naast honing zit er blijkbaar ook noot in als ik de verpakking zo zie. En ik vermoed veel fruitsuikers en granen. Dan zetten ze er nog zo mooi op dat het suikervrij is, maar daarmee bedoelen ze alleen dat er geen toegevoegde suikers zijn. Dat er in fruit en honing al één en al suiker zit vergeten ze even. Echt funest voor de darmen. 

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Evee:

Persoonlijk zou ik het niet geven, ook niet incidenteel. Naast honing zit er blijkbaar ook noot in als ik de verpakking zo zie. En ik vermoed veel fruitsuikers en granen. Dan zetten ze er nog zo mooi op dat het suikervrij is, maar daarmee bedoelen ze alleen dat er geen toegevoegde suikers zijn. Dat er in fruit en honing al één en al suiker zit vergeten ze even. Echt funest voor de darmen. 

Bedankt voor de uitleg. Ik ga ze niet geven. Ik houd het op kruiden en af en toe een lijnzaadbrokje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Hallo Hoi:

Pluis krijgt standaard lijnzaadolie over haar voer. Vroeger kreeg ze van die stokjes. Maar merkte niks aan haar anders dan nu. 

 

Jouw voedster had toch problemen met diarree / zachte ontlasting? Dat kan goed door lijnzaadolie komen. Ik zou daar dus toch wel heel voorzichtig mee zijn bij jouw dametje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist zei Evee:

 

Jouw voedster had toch problemen met diarree / zachte ontlasting? Dat kan goed door lijnzaadolie komen. Ik zou daar dus toch wel heel voorzichtig mee zijn bij jouw dametje.

Ze had het ook toen ze nog geen lijnzaadolie kreeg. En het word er niet erger door. En haar vacht heeft een stuk minder klitten en is een stuk zachter geworden. Eerst trok ze nog wel eens haren eruit tijdens het wassen omdat er klitten in zaten. En om heel eerlijk te zijn vergeet ik die olie ook wel eens als ik haast heb.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je dan speciale lijnzaadolie voor konijnen? Dan kun je toch beter iedere dag een lijnzaadbrokje(s) geven?

 

Mijn Binky of Monky (weet niet wie van de 2) kreeg diarree van de lijnzaadbrokjes. Ik gaf er iets van 5 per dag per konijn. Ze krijgen er nu 1 per dag en gelukkig geen diarree meer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .