Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Dvd

Nest konijntjes

Recommended Posts

Goedenavond,

sinds zondag hebben wij onverwachts een nest konijntjes. Vader en moeder zaten ervoor al apart en vader was inmiddels ook al gecastreerd maar te laat dus erg spijtig dat we pas zo laat ontdekte dat onze twee dames geen dames waren. 
maar goed de situatie nu 3 kleine konijntjes telde ik zondag daarna heb ik ze met rust gelaten ze bewogen zondag zichtbaarder nu zijn ze erg stil en kan ik de beweging slechter zien. Moet ik het nest controleren of gewoon maar afwachten? 

vriendelijke groet 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Je kunt beter voorzichtig even kijken. Als moeder ze goed verzorgt zijn hun buikjes vol en rond. Doet ze dat niet dan is er helaas niet zoveel aan te doen, behalve de dode konijntjes weghalen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
16 minuten geleden zei Hallo Hoi:

Zolang je ze nog geluid hoort maken van honger is het goed. 

Dit klopt niet,  Als het goed is hoor je ze juist niet veel geluid maken en is het inderdaad vrij rustig. Ze piepen alleen als ze door hebben dat de moeder in de buurt is voor een voedingsmoment, en dat is maar een paar keertjes per dag. Verder dan dat horen ze stil te zijn. 

De moeder voed waarschijnlijk juist op de momenten dat jij niet in de buurt bent. Naar aanleiding van dit heb ik niet het idee dat er iets mis is. Maar je zou even voorzichtig kunnen checken, als dat niet te veel stress geeft. Zorg dat de moeder rust heeft, goede voeding en niets te kort komt. De jongen hebben echt de beste kans als mama er zelf voor kan zorgen, zorg dus dat voor haar alles perfect in orde is. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .