Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
banjer en ziggy

ontsnappen uit kooi/ren

Recommended Posts

hoi, ik heb sinds een maandje 2 konijntjes uit het asiel. Hiervoor heb ik al een keer een konijn gehad. Vandaag is mijn konijn ontsnapt uit zijn kooi en ren en belde mijn buurman dat hij mij hem in de tuin zat. In het begin klommen ze vaak op het hok vanuit de ren. mijn moeder heeft er toen allemaal gaas enzo opgelegd en ervoor gezorgd dat ze dat niet meer kunnen want als ze op het hok staan kunnen ze ook de tuin in en via daar naar buiten. nu denk ik dat mijn konijn of op de een of andere manier uit de ren geklommen is of alsnog ondanks het gaas op het dak en via daar de tuin in ontsnapt is. de ren is een standaard ren van 65 cm hoog. het laagste deel van het hok is iets hoger dan dat ik denk tussen de 65 en 80 cm in. Hebben jullie enig idee hoe ik dit probleem op kan lossen? een net er over heen weet ik niet goed wat ik daar van vind want ik moet wel elke dag het hok in kunnen klimmen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Heb je een foto van hoe de ren en kooi met gaas eruit zien, zodat we misschien betere tips kunnen geven? Ik vind het nu een beetje lastig om in te beelden hoe het geheel eruit ziet. 

Mijn konijnen springen trouwens met gemak op en over objecten die zo'n 70-80cm hoog zijn. Kunnen jouw konijntjes makkelijk op het hok springen of zit daar ook gaas overheen? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Konijnen kunnen 90 cm makkelijk springen, zonder opstap. Het klinkt alsof jouw ren dus inderdaad niet ontsnap-proof is. De ren overdekken is meestal de meest logische oplossing. Dat kan met een net, met panelen, of echt een dak er op maken, dat ligt er aan wat voor ren je nu hebt. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites