Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
Sarah

Huisvesting ziek konijn

Recommended Posts

Sinds een week is één van mijn konijntjes in huis geplaatst doordat ze ziek was geworden (kaakabces) en momenteel daar dus nog voor behandeld wordt. Ook heeft ze wat spierverlies aan haar achterpoten door het vele afvallen (vorige zondag infuus en die woensdag pas operatie). Momenteel zit ze in een hokje van 80cm geloof ik, omdat dat toch krap begin te worden doordat ze al iets beter kan stappen, ga ik straks een hok ophalen van 120cm.

Nu vroeg ik me af met wat ik dat hok wat kan verrijken zodat ze de moeite neemt om zich te verplaatsen en haar spieren dus terug kan opbouwen. Helaas is ze momenteel nog niet echt te lokken met groenvoer, kruiden en dergelijke. Ze kiest voornamelijk haar biks (supertrio).

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dat kan ik inderdaad proberen om te zien of ze zelf dan op zoek gaat. Straks in het nieuwe (tweedehands)hok proberen.

Daar wil ik ook de handdoeken uit laten en met een toiletje werken (in de andere kooi is dat wat te nipt).

Hopelijk kan ik ze in de lente terug koppelen aan haar groep buiten, nu moet ze voornamelijk aansterken en genezen.

Als ze er niet meer bij kan, kan ze binnen blijven, maar dan ga ik moeten kijken voor een ren en misschien een vriendje voor haar.
Maar hopelijk loopt het zo'n vaart niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Misschien dat je een ren aan het hok kan doen? Eventueel met de onderbak van de kooi er in. Hoe meer ruimte, hoe meer plek om te bewegen. En ik weet niet of ze een maatje heeft dat er eventueel bij kan? Maar dat zorgt er vaak ook voor dat ze actiever zijn, meer gemotiveerd worden om te bewegen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Evee, Momenteel heeft een ren eraan nog geen zin want ze kan nog niet in en uit de bak springen. Omwille van kittens en onze honden wil ik haar momenteel ook nog niet in enkel een ren want ik zie ze nogal stoten uithalen om erbij te kunnen en ons los rennetje is momenteel ook even in gebruik door onze kuikens. Haar bewegen is echt miniem momenteel, ze kan nog moeilijk steunen op haar achterpoten. Dus ik denk dat ze met 1m20 nu wel nog even zal kunnen doen, tegen dan zijn de kuikens groot genoeg en kan zij ook het rennetje.

Momenteel nog geen vriendje omdat ik ze dan uiteindelijk terug bij de groep zou willen plaatsen buiten volgend voorjaar. Als dat niet zou lukken gaan we moeten kijken wat we gaan doen. Sowieso is het nu maar één gecastreerde rammelaar met vier (nu dus even drie) dames. Dus als zij een vriendje moet hebben omdat ze niet meer bij de groep kan, kijk ik best terug voor een gecastreerd mannetje.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites