Spring naar bijdragen
Hildebrand en Poek

Chocomelk over datum

Recommended Posts

Hai, ik weet dat dit misschien een beetje dom is, maar ik heb per ongeluk chocolademelk gedronken die een maand over de datum was. Twee weken geleden voor het eerst geopend. 
Ik zag het pas toen ik het pak al op had.

Het smaakte en rook gewoon goed, zaten verder geen ‘klontjes’ in

moet ik mij nu zorgen maken of niet?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee het is vaak veel langer houdbaar dan op het pak staat. Als het echt niet ok was zat je al op de pot 😉 

• Haha 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Als het echt niet goed is ga je wss al over je nek als je het pak openmaakt 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

een THT-datum (ten minste houdbaar tot) of een TGT-datum (te gebruiken tot). Een THT-datum staat op producten die niet snel bederven. Na de THT-datum kan de kwaliteit van het product achteruit gaan. Je kunt het dan vaak nog wel veilig eten.

Dus tot die datum garandeerd de producent dat het product nog goed is. Daarna niet meer, maar meestal nog wel eet of drinkbaar. Goed je ogen, neus en smaak gebruiken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Geloof me, ik heb een keer chocomel gedronken die niet goed meer was. Uit een pakje, met een rietje, dus dat ruik je niet, maar dat was bijzonder smerig.

Maar wat MichelleloveElmo zegt inderdaad: vlees en vis en dergelijke moet je na de datum niet meer eten. Bij lang houdbare dingen is het een kwestie van ruiken en proeven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een beetje off-topic, maar met eieren moet je ook goed oppassen. Gelukkig is er een handige truc voor: dompel ze onder in een bak met water. Blijven ze op de bodem liggen, dan zijn ze nog vers. Drijven ze naar boven, dan kun je ze beter niet meer eten. 

Eieren gaan hier zo wisselend, de ene keer gaan er 6 per week doorheen, en soms blijft het doosje tot na de houdbaarheidsdatum staan. Dus was erg blij toen ik deze truc leerde.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .