Ga naar inhoud

Overstappen van voer lukt niet


Hallo Hoi

Aanbevolen berichten

Ik mag eindelijk met Pluisje naar de dierenarts, maar daarvoor wilde mijn moeder nog 1 ding proberen. En dat is haar op een hooi dieet zetten. 4x per daag verse hooithee geven (hoelang blijft dat eigenlijk goed??) en verder alleen maar hooi. Geen brokken, geen stro, geen karton, geen kleed, geen groenvoer, alleen hooithee en hooi. En misschien een waterfles met gewoon water. Maar nou moet ik van mijn moeder vragen na hoelang moet ik verbetering zien?? Ook gaan we binnenkort overstappen op Meadow menu. 

Dus even de vragen op een rij:

1. Hoelang blijft hooithee goed? 

2. Hoelang moet ik dit hooi dieet volhouden? 

3. En hoe oud mogen de keutels zijn die ik mee wil nemen om te laten onderzoeken?

 

Want dit is de situatie nu:

IMG-20191213-WA0004.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het geen goed idee. Als er een medische reden is waardoor ze geen hooi eet, bijvoorbeeld gebitsklachten, zal ze nu echt niet ineens wel hooi gaan eten. Als ze dan ook geen brokken eet, dan eet ze dus niets en dat is echt heel gevaarlijk voor een konijn. Ook hooithee voegt niks toe, daar zitten geen vezels in. Ik zou je echt willen aanraden om eerst naar de dierenarts te gaan voordat je zelf gaat dokteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden zei Marjoleink:

Ik vind het geen goed idee. Als er een medische reden is waardoor ze geen hooi eet, bijvoorbeeld gebitsklachten, zal ze nu echt niet ineens wel hooi gaan eten. Als ze dan ook geen brokken eet, dan eet ze dus niets en dat is echt heel gevaarlijk voor een konijn. Ook hooithee voegt niks toe, daar zitten geen vezels in. Ik zou je echt willen aanraden om eerst naar de dierenarts te gaan voordat je zelf gaat dokteren.

Ik houd haar goed in de gaten. Pluis eet wel hooi, maar alleen als ze echt niet anders kan. Ik heb net nieuw hooi, dus dat gaat er wel in. En het is Timothy dus daar zal ze zeker wel een dag van willen eten. Ik moet het gewoon vaak verversen en dan eet ze het wel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze zit nu best wel erg aan de diarree, ik heb even overlegd en ik moet het van mamma 48 uur proberen. Dan geven we haar langzaam weer wat brokken totdat ze 20 gram per dag krijgt en dan houden we alles goed bij, als het dan blijft of terugkomt dan gaan we direct naar de dierenarts. Ik vind het alleen lastig om een keuze te maken waar ik heen moet. Ik denk naar dierenkliniek soest. Ik zit nu bij Ranzijn maar die willen het niet eens uitzoeken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou Pluisje dan thuislaten 🙂 Je mag zeker komen kijken waar ze dan terecht zou komen, dat is geen enkel probleem. Maar ik zou Pluisje dan nog niet meteen meenemen. Reizen geeft meer stress dan dat het goed doet en van jouw woonplek naar de mijne is best een aardige reis. Als jullie er nog niet uit zijn wat jullie willen, zou ik haar thuislaten. Als ze daarna sowieso hier blijft (wil je rustig vooraf al foto's sturen, geen enkel probleem), is ze welkom en mag ze mee. 

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .