Ga naar inhoud

Tamme kastanjes en andere


Storm5803

Aanbevolen berichten

Het mag, maar....

 

Je moet wel even goed opletten dat de grote paardenkastanje niet eetbaar is, die dingen waar kinderen mee knutselen. Die mogen ze dus echt niet hebben. 

 

De tamme kastanje, die kleintjes, die zijn wel eetbaar. Niet de schil maar de kastanje zelf. Maar ze bevatten wel een hele scheve calcium-fosfor verhouding voor konijnen en heel veel vitamine C. 

 

Geef het dus echt echt echt echt heel beperkt. Echt met mate. Je gooit de voeding er best wel mee in de war namelijk. Als je konijn al gezondheidsklachten heeft zou ik het helemaal niet geven. 

 

Eikels mogen ook maar ook echt heel erg met mate, die bevatten looizuur (daar kunnen ze ijzertekort van krijgen) en ze kunnen verstopping veroorzaken. De meeste konijnen vinden ze ook niet eens echt lekker. Als je die geeft, ook echt met mate.  Geef ook alleen bruine eikels, geen groene.

aangepast door Evee
info over kleur eikels toegevoegd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee heb ik niet in de tuin staan, naast mijn huis wel een eikenboom, maar hij is niet gek op knaaghout van bomen, heb appeltakken al eens geprobeerd maar vond hij ook niks.

Hij eet wel het hout van zijn speeltjes,  zoals die kubussen met touwtje eraan, die eet hij op, pak het wel af maar vaak heeft hij al een hapje genomen dan

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

onze konijnen zitten onder een tamme  kastanje, en ze eten dat kei graag, ze schillen die zelf, eten zoals wij enkel de kastanje en laten de rotzooi achter, dus schillen hoeft niet! Ze eten dat echt dolgraag, maar las wel dat ze er niet teveel mogen eten omdat het anders teveel vet is.  Ik zou het hen zeker niet ontzeggen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Pluchke01:

onze konijnen zitten onder een tamme  kastanje, en ze eten dat kei graag, ze schillen die zelf, eten zoals wij enkel de kastanje en laten de rotzooi achter, dus schillen hoeft niet! Ze eten dat echt dolgraag, maar las wel dat ze er niet teveel mogen eten omdat het anders teveel vet is.  Ik zou het hen zeker niet ontzeggen...

 

Ik zou er toch echt wel heel erg mee oppassen, zie mijn eerdere bericht:

 

Op 11-11-2019 at 15:52 zei Evee:

Het mag, maar....

 

De tamme kastanje, die kleintjes, die zijn wel eetbaar. Niet de schil maar de kastanje zelf. Maar ze bevatten wel een hele scheve calcium-fosfor verhouding voor konijnen en heel veel vitamine C. 

 

Geef het dus echt echt echt echt heel beperkt. Echt met mate. Je gooit de voeding er best wel mee in de war namelijk. Als je konijn al gezondheidsklachten heeft zou ik het helemaal niet geven. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .