Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
LunaMonster

Rammetje op leeftijd (hangoor gecastreerd) als nieuw maatje

Recommended Posts

Gezocht: een nieuw maatje (gecastreerd senior hangoor rammetje omgeving Groningen) voor mijn konijntje Hazel 

Onlangs is éen van mijn twee konijntjes ‘Storm’ plotseling overleden. Ik ben nog niet over het verdriet heen maar zijn vrouwtje ‘Hazel’ (iig 7jaar) is eenzaam, ik wil haar dan ook graag aan een nieuw mannetje (op leeftijd) koppelen. 

Ik kan een goed en liefdevol thuis bieden, ben een voorstander van het zo natuurlijk mogelijk houden van dieren. Mijn konijnen zijn dan ook geen schootkonijnen, wel handtam. Ze lopen dag en nacht buiten in mijn volledig afgeschermde tuintje, hebben een grote zelfgemaakte kooi met binnenhok, een zandbak etc. 

Hazel is een zachtaardig wat angstige voedster (Ik heb haar destijds bij een boer vandaan gehaald, ze kon nauwelijks lopen doordat ze in zo'n kleine kooi zat). Ik denk dat ze redelijk makkelijk te koppelen is. Als het koppelen niet lukt dan kan ik het rammetje niet houden, daar heb ik geen mogelijkheid toe, maar ik zal alles op alles zetten om een eventuele koppeling te laten slagen.

Mocht iemand een ouder rammetje hebben/weten die een liefdevol thuis in omgeving Groningen zoekt die ik mag proberen te koppelen aan mijn Hazel dan hoor ik graag.

Na het 1e contact kan ik meer foto's toesturen om te laten zien wat voor konijntje Hazel is en wat voor plekje ik kan bieden,

Met vriendelijke groet,

IMG_2540.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dank voor je tip, ik heb al een aantal mailtjes verstuurd naar meerdere centra, oa die je noemt, en hoop van een van hun binnenkort iets te horen. De meeste opvangen hebben veel jonge konijntjes waar ze een plekje voor zoeken. Gezien mijn vraag (gecastreerd mannetje op leeftijd, liefst een hangoortje en in de omgeving Groningen) wat specifiek is, bedacht ik ook hier een oproep te plaatsen. Misschien dat mensen een konijntje hebben die hem niet naar een opvang willen brengen maar een liefdevol thuis zoeken en toevallig op deze site belanden;)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er is ook een senioren Facebook groep (BunnyBin-seniorkonijnen). Weet je, als eigenaar kun je van alles willen, maar Hazel moet zelf een keuze maken met welk rammetje ze gelukkig wordt. Daarom is het wel echt het beste om haar zelf bij een opvang te laten kiezen (met hulp van de opvang natuurlijk). Misschien kiest ze wel een kleine heer met echte konijnenoren rechtop op zijn koppie. Sterkte met het verdriet om Storm. Het doet je vast goed als je ziet dat Hazel straks weer happy is met haar eigen heer op leeftijd. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites