Ga naar inhoud

Wat voor snoep kan ik geven?


Floppyears

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Pixie is een enorme bedelkont. Zodra ze me ziet gaat ze rechtop tegen de ren staan om snoepjes te bedelen. Ziet er natuurlijk super schattig uit. Maar ik kan haar natuurlijk niet te veel zoetigheid geven. Ik heb nu een zakje fruitsalade van JR farm. Is er iets dat beter is om te geven? 

 

Nog even een foto van mijn onweerstaanbare bedelkont.

Let niet op mijn lelijke sloffen...

284D2734-A50B-4471-93FF-27FC4E0BE5E7.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef vaak gewoon een normaal brokje als snoepje. Vaak als ik ze in de ochtend voer geef ik het eerste brokje uit de hand, dan weet ik gelijk of ze ok zijn. Als één van de konijnen niet komt, weet je dat er iets mis is namelijk. Verder krijgen ze elke dag wel lekker gedroogde kruiden als lekkernij door het hooi.

 

Bewerkt snoep krijgen ze hier maar heel incidenteel, als ik een keer iets uit wil proberen uit de webwinkel bijvoorbeeld. Dat doe ik niet vaker dan ongeveer 2x per week, ik vind het vooral belangrijk dat ze goed hooi blijven eten, en hoe meer je aan snoepjes / brokjes / extratjes bij voert, hoe minder hooi ze eten. Het is hier dus echt een verwennerij. Zelf eet ik ook niet elke dag chips en taart, de konijnen eten dus ook niet elke dag snoepjes 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel. Ze krijgt het nu ook niet dagelijks maar ik ben blij dat het geen hele slechte keuze is wat ik in huis heb. Kruiden vind ik een goed idee, dat vindt ze ook heel lekker, ze vind eigenlijk alles lekker haha. Ze eten allebei lekker veel hooi hoor. Brokjes ga ik ook een keer proberen. Een deel als gewoon voer en de rest als snoepje, dat zullen ze vast allebei leuk vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik vooral kruiden of groente voor wat lekkers tussendoor, soms een (konijnvriendelijk) bloemetje uit de tuin. Maar ik heb ook een keer een zakje hooisnoepjes van science selective gratis bij een zak voer gehad, en die zagen er echt goed en gezond uit. Die geef ik 1 per konijn als ik het hok verschoon voor extra verwennerij, of ik stop ze tussen het hooi in een eierdoos or wcrolletje als speeltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Evee:

Ik geef vaak gewoon een normaal brokje als snoepje. Vaak als ik ze in de ochtend voer geef ik het eerste brokje uit de hand, dan weet ik gelijk of ze ok zijn. Als één van de konijnen niet komt, weet je dat er iets mis is namelijk. Verder krijgen ze elke dag wel lekker gedroogde kruiden als lekkernij door het hooi.

 

Bewerkt snoep krijgen ze hier maar heel incidenteel, als ik een keer iets uit wil proberen uit de webwinkel bijvoorbeeld. Dat doe ik niet vaker dan ongeveer 2x per week, ik vind het vooral belangrijk dat ze goed hooi blijven eten, en hoe meer je aan snoepjes / brokjes / extratjes bij voert, hoe minder hooi ze eten. Het is hier dus echt een verwennerij. Zelf eet ik ook niet elke dag chips en taart, de konijnen eten dus ook niet elke dag snoepjes 🙂

Ik wel😬

  • Verward 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .