Ga naar inhoud

Treurmoerbei giftig of niet?


Ot&Sien

Aanbevolen berichten

Onze treurmoerbeiboom verliest momenteel ontzettend snel veel blad. Afhankelijk van de windrichting waaien de bladeren ook wel tegen de ren aan en ik heb Ot al betrapt op het naar binnen trekken en oppeuzelen van zo'n blad. Weet iemand of de treurmoerbei giftig is voor konijnen of veilig om te eten? Ik kan deze boom niet terugvinden op de bekende lijsten met veilige en giftige bomen en planten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of er verschil zit in de gewone moerbei en de treurmoerbei, maar de bladeren van de gewone moerbei zijn in ieder geval niet giftig. 

 

Het is zo een plant die tussen de twee lijsten in valt, niet echt giftig, maar ook niet echt voedsel. Dan krijgt hij dus op beide lijsten geen plekje. Helemaal zeker van de treurmoerbei ben ik dus niet, maar ik hoop voor je (en vermoed) dat als die sterk verwant is aan de gewone (witte en zwarte) moerbei, dat het in ieder geval niet giftig is. 

 

 

Als ze het niet gewend zijn kan het soms wel diarree geven als ze er opeens veel van gaan eten. En let wel op dat ze er niet zoveel van eten dat het echt een enorm deel van het dagelijkse dieet uit gaat maken, dat is ook niet goed. En ze moeten gewoon hun normale voedsel (vooral hooi) goed blijven eten. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .