Ga naar inhoud

Niezend konijn


konijnzwitty

Aanbevolen berichten

Hoi, ik heb 2 konijnen 1 daarvan niest een paar keer per dag z'n 20 keer achter elkaar. Het gekke is we zijn er al een keer mee naar de dierenarts mee geweest, toen kregen we antibiotica, dit heeft niks geholpen. En nu heb ik alsnog een niezend konijn. Ik maak me wel een beetje zorgen. We hebben overgens niet van hooi, stro, of zaagsel gewisseld. Het andere konijn heeft nergens last van, maar is een paar maanden geleden wel erg ziek geweest en later weer beter geworden. 

Het konijn heeft ook geen natte pootjes of een snotneus, maar wel al haar hele leven last gehad van een oogje waar af en toe een soort witte vloeistof uit kwam. Volgens het asiel waar we haar vandaan hebben kon dat geen kwaad. 

 

Weet iemand hoe ik dit kan stoppen, of of dit ernstig is? 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan zijn dat het niet de juiste antibiotica is geweest voor de bacterie die in de neus zit, met een swab (en monstertje wat ze onderzoeken) kan er gekeken worden welke bacterie soorten het precies zijn, en kan de juiste soort antibiotica voorgeschreven worden. De regeltjes voor antibiotica gebruik zijn vrij scherp, dus vaak krijg je in eerste instantie alleen een eerste keus- antibiotica voorgeschreven. Het wil niet altijd zeggen dat dat de juiste is. Vroeger kreeg je gelijk een breedspectrum antibiotica en hielp het vaak veel beter, maar dat mag dus niet meer ivm resistantie. Nu is het vaak, zeker bij problemen met snotneuzen, wat langer zoeken naar de juiste soort. 

 

Het kan ook zijn dat het niet van een bacterie-infectie komt, maar door problemen met de kieswortels. Helaas komt dat ook vaak voor. Het oogje waar prut uit komt, zou daar ook op kunnen wijzen. Zijn er al wel eens gebitsfoto's gemaakt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Evee:

Het kan zijn dat het niet de juiste antibiotica is geweest voor de bacterie die in de neus zit, met een swab (en monstertje wat ze onderzoeken) kan er gekeken worden welke bacterie soorten het precies zijn, en kan de juiste soort antibiotica voorgeschreven worden. De regeltjes voor antibiotica gebruik zijn vrij scherp, dus vaak krijg je in eerste instantie alleen een eerste keus- antibiotica voorgeschreven. Het wil niet altijd zeggen dat dat de juiste is. Vroeger kreeg je gelijk een breedspectrum antibiotica en hielp het vaak veel beter, maar dat mag dus niet meer ivm resistantie. Nu is het vaak, zeker bij problemen met snotneuzen, wat langer zoeken naar de juiste soort. 

 

Het kan ook zijn dat het niet van een bacterie-infectie komt, maar door problemen met de kieswortels. Helaas komt dat ook vaak voor. Het oogje waar prut uit komt, zou daar ook op kunnen wijzen. Zijn er al wel eens gebitsfoto's gemaakt? 

Bij de dierenarts hadden ze gekeken naar het gebit en daar was niks mis mee. Verder zijn er geen gebitsfoto's gemaakt. 

Zou ik nog een keer langs de dierenarts gaan, of kan het denk je geen kwaad?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .