Ga naar inhoud

Koppeltjes maken

Snowybunch

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,ik ben in het gelukkige bezit van een 5-tal konijnen waar ik de voor hun leukste leefomstandigheden voor wil creeën en hoop dat jullie me kunnen helpen.Vorige zomer hebben we een 3 maanden oude voedster uit de dierenwinkel gehaalt.Daar kwam ruim twee maanden later nog een jonge voedster bij van ca 2,5 maand,die echter meteen door de oudere voedster gegrepen werd.Dus dat ging niet samen.Vanaf dat moment werd de oudere voedster ook erg vervelend tegenover ons,grommen,aanvallen,krabben.Ze leek duidelijk met rust gelaten te willen worden.Bij de jongere voedster,een schat van een wit hangoorangoraatje,hebben we toen nog een jonge hangoorvoedster gezet en deze twee kunnen het prima met elkaar vinden.De oudste voedster die dus nu alleen zat,was echt vervelend,we durfden nauwelijks meet haar de voeren of het hok te verschonen.Van alle ellende zit ze nu bij mijn zoon op de slaapkamer,waar ze dus nu inderdaad aan het bijdraaien is,dus waarschijnlijk maakte de geur van de andere voedsters haar agressief.Nu heb ik vorige week twee rammen bij mijn broer weg gehaalt.Deze mooie mannen zaten in aparte hokken (konden het TE goed met elkaar vinden,werden al Geer en Goor genoemd :blink: )beneden in een donkere garage waar ze de hele dag niemand zagen en hoorden,zonder een speeltje,zonder alles.Was zo triest!Maar de familie had een nieuw hondje en nu konden de konijnen niet meer boven :(( )Ik mocht ze maar al te graag hebben,want bij mij hadden ze het wel goed.Ik heb gezegt dat ik ze wel wou nemen,maar alleen als ze ze lieten casteren.Nou,het bedrag hebben ze me gegeven om beide heren te laten helpen,toch netjes dan nog.Dus volgende week dinsdag gaan de heren onder het mes,zodat ze dan binnen enkele weken aan 1 of meerdere dames gekoppeld kunnen worden.Nu dus mijn vraag!Wat zouden jullie doen??

Ik ben van mening dat geen dier alleen moet zitten,het liefst zou ik dan ook de oudere voedster aan 1 van de ex-rammen koppelen en de andere ex-ram bij de twee jongere voedsters zetten.Op die manier heb ik ook geen dieren meer op de slaapkamer,daar ben ik n.l niet kapot van.De dieren hebben beneden onder de aanbouw een grote ruimte met grote ramen,lekker ruim en licht,dus gewoon fijn voor de dieren.De slaapkamers wil ik dus eigenlijk niet hebben.Maar zal de oudere voedster zich goed gedragen tegenover de ram EN tegenover ons???Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

De ex-ram die ik bij de twee jongere voedsters wil zetten,heeft net als de dames een lief,zacht karakter,dus ik verwacht daar geen problemen,maar ook daar zou ik graag tips voor krijgen hoe ik dat het best kan aanpakken.

Ik ben blij met alle tips,dus schiet maar raak!

04820487.jpg

Dit zijn de twee jonge voedsters Snowy en Beau

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad een ram aan de voedster koppelen en een aan de andere twee dames.Als ik je daar bij een tip mag geven koppel eerst je voedster aan een van de twee rammen.Het kan wezen dat het met de eene ram niet klikt en met de andere ram wel.Aangezien ze redelijk dominant is.Heb je dan nog keus.De ram die dan over is kan bij de andere dames.Verdel over het koppelen en waneer kun je op de site lezen.En het neutrale terein.succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

de oude voedster heeft zo te horen erg last van haar hormonene.

Misschien slim haar eerst te laten helpen en de pittigste van de 2 rammen aan haar koppelen

Hoe bedoel je haar te laten helpen?Moet ik haar dan ook laat steriliseren?Wordt ze daar rustiger van?De ram die straks bij haar gezet wordt zal in elk geval gecastreerd zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou inderdaad een ram aan de voedster koppelen en een aan de andere twee dames.Als ik je daar bij een tip mag geven koppel eerst je voedster aan een van de twee rammen.Het kan wezen dat het met de eene ram niet klikt en met de andere ram wel.Aangezien ze redelijk dominant is.Heb je dan nog keus.De ram die dan over is kan bij de andere dames.Verdel over het koppelen en waneer kun je op de site lezen.En het neutrale terein.succes

Bedankt voor de tips!Op het idee dat het misschien niet zou matchen met de ram die ik vor haar in gedachte had was ik nog niet gekomen,dus is inderdaad iets om mee te nemen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je haar laat stereliseren wordt een voedster in zovere rustiger dat er veel minder hormonen gieren dan normaal als je er een gecastreerde vent erbij zet en ja daar kan ze dus rustiger van worden.

Bovendien sluit je schijnzwangerschappen en eventuele problemen daarmee uit bijna uit

Link naar reactie
Delen op andere sites

:unsure:

Als je haar laat stereliseren wordt een voedster in zovere rustiger dat er veel minder hormonen gieren dan normaal als je er een gecastreerde vent erbij zet en ja daar kan ze dus rustiger van worden.

Bovendien sluit je schijnzwangerschappen en eventuele problemen daarmee uit bijna uit

Ok,bedankt,is zeker het overwegen waard!Eerst maar die twee heren laten helpen en kijken hoe dat gaat,en dan maar Hariëtte dan ook laten helpen als ze nog steeds zo'n "kreng"blijft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .