Ga naar inhoud

Klein beetje prut bij haar oogje


Hallo Hoi

Aanbevolen berichten

Hey, 

Pluisje heeft zowel in haar binnenste als buitenste ooghoeken een soort schilfers zitten. Ik krijg ze alleen niet weg met mijn vingers, en heb nagels waarmee ik haar oogjes natuurlijk niet wil beschadigen. Ik heb billendoekjes sensitive van etos eigenmerk om haar schoon te maken na bijv. Het knippen of even snel tussendoor. Maar mag ik daarmee ook proberen haar oogjes schoon te krijgen?? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met billendoekjes zou ik niet in of bij de oogjes gaan poetsen. Je kan gekookt afgekoeld water gebruiken en een schoon wattenstaafje om de ooghoekjes wat schoon te maken. Maar bij gezonde konijntjes is dat eigenlijk niet nodig, ze horen het zelf schoon te houden. Als het alleen een paar schilfers zijn en ze er zelf geen last van hebben, zou ik er persoonlijk niets aan doen. Tenzij het echt grotere plekken zijn, dan kan het bijvoorbeeld wel op een schimmel wijzen. Maar dan helpt wegpoetsen niet, en is er echt een dierenartsbezoek nodig.

 

Zelf heb ik wel één konijn met regelmatig oogproblemen, daarvoor heb ik een fysiologische zoutoplossing en speciale oogzalf in huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Hallo Hoi:

Ze gaat binnenkort toch naar de dierenarts omdat ik vermoed dat ze diabetes heeft. Vraag ik het meteen even

Waarom vermoed je dat ze diabetes heeft? Drinkt en plast ze veel? Vermageren en veel drinken en plassen kunnen ook duiden op een nierprobleem en zelfs op EC.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haar v)

42 minuten geleden zei Pablo&Lola:

Waarom vermoed je dat ze diabetes heeft? Drinkt en plast ze veel? Vermageren en veel drinken en plassen kunnen ook duiden op een nierprobleem en zelfs op EC.

Haar vulva stinkt, haar plashoek is altijd nat, en het valt ons de laatste tijd op dat ze heel veel drinkt. 

 

Maar ze heeft ook soms rare keutels. Zie een eerder topic. Zal het voorleggen. Heb spaargeld van mijn verjaardag. Heb alles over voor mijn Pluisje. 

aangepast door Hallo Hoi
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Evee:

Met billendoekjes zou ik niet in of bij de oogjes gaan poetsen. Je kan gekookt afgekoeld water gebruiken en een schoon wattenstaafje om de ooghoekjes wat schoon te maken. Maar bij gezonde konijntjes is dat eigenlijk niet nodig, ze horen het zelf schoon te houden. Als het alleen een paar schilfers zijn en ze er zelf geen last van hebben, zou ik er persoonlijk niets aan doen. Tenzij het echt grotere plekken zijn, dan kan het bijvoorbeeld wel op een schimmel wijzen. Maar dan helpt wegpoetsen niet, en is er echt een dierenartsbezoek nodig.

 

Zelf heb ik wel één konijn met regelmatig oogproblemen, daarvoor heb ik een fysiologische zoutoplossing en speciale oogzalf in huis.

Ik ben water aan het koken. Ga het gewoon even proberen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden zei Hallo Hoi:

Haar vulva stinkt, haar plashoek is altijd nat, en het valt ons de laatste tijd op dat ze heel veel drinkt. 

 

Maar ze heeft ook soms rare keutels. Zie een eerder topic. Zal het voorleggen. Heb spaargeld van mijn verjaardag. Heb alles over voor mijn Pluisje. 

Ah, wat naar.. Maar heel goed dat je naar de dierenarts gaat (ook al gaat dat helaas ten koste van je verjaardagsgeld). Pluisje zal je dankbaar zijn. 😉

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat betwijfel ik😂 ik houd mijn konijn niet te vriend. Typisch mij. Ik wilde een konijn. Maar als ik wat beter had gelezen had ik geweten dat een konijn niks voor mij is. Ik pak haar op etc terwijl ze dat helemaal niet leuk vind. Maar dit heb ik altijd voor haar over. Want ondanks dat ik het heel stom vind dat ik mijzelf niet eerst heb ingelezen kan ik haar niet aan haar lot over laten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt Pluis leren om zonder dat je haar oppakt op je schoot of de bank te springen. Je kunt haar leren om opgepakt te worden zonder in paniek te raken. Dat vergt wel rustig te werk gaan en er tijd in steken. Hartstikke leuk om samen te doen. 

 

Je kunt ook de keuze maken om Pluis niet op te willen pakken, tenzij het echt nodig is. Als je spelletjes met haar doet dan zul je zien hoe leuk dat is en is de behoefte haar op te pakken wat minder misschien. Een vriendje geven, is natuurlijk de beste optie.🤗

 

Veel lezen hier op Bunny Bunch en je zult zien dat een konijn misschien juist wel iets voor jou is!  

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over dat inlezen, ik mag haar geen ren geven van mijn ouders. En ik wil gewoon een konijn waarmee ik uren kan knuffelen. Dus beide zijn helaas geen optie. Ook aangezien pluis geen snoepjes lust/mag en omdat I'm geen geduld heb. Over een vriendje, misschien als ik er ooit een buitenkonijn van maak. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Marjoleink:

Helaas is het enige konijn waarmee je uren kunt knuffelen een pluche konijn. Of misschien een hond?

Daarom is het konijn ook een miskoop geweest. En mijn ouders zitten te denken over een hond, maar ik zie het negatief in. Ook moet Pluisje dan waarschijnlijk weg. En mijn moeder wil liever Pluisje dan een hond

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 1-11-2019 at 21:13 zei Hallo Hoi:

Daarom is het konijn ook een miskoop geweest. En mijn ouders zitten te denken over een hond, maar ik zie het negatief in. Ook moet Pluisje dan waarschijnlijk weg. En mijn moeder wil liever Pluisje dan een hond

 

Ik had in je andere topic (over Pluisjes agressieve gedrag) al gereageerd maar zie nu bovenstaande opmerking van jou. Je moeder wil liever Pluisje dan een hond. Maar die hond gaat er toch komen begrijp ik inmiddels? Ik snap werkelijk waar niet hoe dat kan. Pluisje was een miskoop zeg je zelf... Zorg alsjeblieft dat zij het beter krijgt en breng haar naar een opvang voor je aan een hond begint... Of zorg dat Pluisje een ren mét maatje krijgt. Neem je verantwoordelijkheid als baasje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Ot&Sien:

 

Ik had in je andere topic (over Pluisjes agressieve gedrag) al gereageerd maar zie nu bovenstaande opmerking van jou. Je moeder wil liever Pluisje dan een hond. Maar die hond gaat er toch komen begrijp ik inmiddels? Ik snap werkelijk waar niet hoe dat kan. Pluisje was een miskoop zeg je zelf... Zorg alsjeblieft dat zij het beter krijgt en breng haar naar een opvang voor je aan een hond begint... Of zorg dat Pluisje een ren mét maatje krijgt. Neem je verantwoordelijkheid als baasje!

Dit is de laatste keer dat ik ga reageren, je hebt geen flauw idee waarom die hond er komt. Dat heeft niks met Pluisje te maken. Pluisje heeft het zelf *verpest* dus zit ze nu gewoon weer in haar kooi. Ik wil het beste voor pluis maar ik woon nou eenmaal nog bij mijn ouders. Ik weet wat ik wil weten en daarmee uit. Dankjewel

aangepast door Evee
woord vervangen
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet je, ik snap je boosheid. Je bedoelt het goed, je wilt het beste voor je konijn, en dan is het niet leuk als het halve forum commentaar heeft.

Maar "Pluisje heeft het zelf verpest", daar heb ik toch wat moeite mee. Konijnen zijn van oorsprong wilde dieren, niet de makkelijkste om als huisdier te houden. Ik weet ook dat je nog jong bent en niet overal invloed op hebt , maar je kunt het je konijn toch niet kwalijk nemen dat het niet gelukkig is in de huidige situatie.

Is er geen argument waar je moeder gevoelig voor is, waarom konijnen gelukkiger zijn met zijn tweeën? Misschien een artikel van het forum laten lezen, of schattige foto's van koppeltjes laten zien?

En doe anders je konijn een plezier en breng haar naar een goede opvang.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Marjoleink:

Weet je, ik snap je boosheid. Je bedoelt het goed, je wilt het beste voor je konijn, en dan is het niet leuk als het halve forum commentaar heeft.

Maar "Pluisje heeft het zelf verpest", daar heb ik toch wat moeite mee. Konijnen zijn van oorsprong wilde dieren, niet de makkelijkste om als huisdier te houden. Ik weet ook dat je nog jong bent en niet overal invloed op hebt , maar je kunt het je konijn toch niet kwalijk nemen dat het niet gelukkig is in de huidige situatie.

Is er geen argument waar je moeder gevoelig voor is, waarom konijnen gelukkiger zijn met zijn tweeën? Misschien een artikel van het forum laten lezen, of schattige foto's van koppeltjes laten zien?

En doe anders je konijn een plezier en breng haar naar een goede opvang.

Ik zou wel willen maar mag allemaal niet van mijn ouders. Pluisje heeft de complete ren verplaatst zodat ze bij de boekenkast kon en toen aan het trouwboek van mijn ouders geknaagd. Snap wel dat ze daar niet zo blij mee zijn. Ik heb helaas niet zo veel te zeggen hier in huis. Ik zou wel willen maar dat gaat echt niet gebeuren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .