Spring naar bijdragen
D&D

Pluche knuffels voor konijnen

Recommended Posts

Hoi allemaal, 

Graag wil ik voor mijn konijntjes een pluche knuffel kopen! Alleen ik zie dat er amper aanbod voor is.. Voor honden daarin tegen onwijs veel! Kan ik eventueel pluche knuffels die geschikt zijn voor honden ook aan mijn konijntjes geven?

Hoor het graag.

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Waar je vooral erg op moet letten bij konijnen is dat ze er niets af kunnen knagen (bijv. kraaltjes als oogjes en dergelijke) en dat ze de knuffel/de vulling niet opeten. 

Ik weet wel dat de opvang waar ik mijn vorige konijnen heb gehaald altijd een knuffel bij de konijnen had liggen. Volgens mij was hun enige eis dat er inderdaad geen losse kraaltjes enzo opzaten. Maar zij deden het vooral tegen de eenzaamheid. Als jouw konijnen al samen zitten, dan hebben ze waarschijnlijk geen knuffel nodig. 

Waarom wil je ze een knuffel geven, gewoon als speeltje en omdat het lief is?

Wat je bijvoorbeeld ook zou kunnen doen is zelf een knuffel maken, dat je bijvoorbeeld een sok volstopt met stro oid. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ken het wel, knuffels bij konijnen, maar dan eigenlijk alleen als ze geen maatje hebben. 

Ik bedoel meer dat je het knagen vaak niet tegen kunt houden. Dus als je niet de knuffel alleen wil geven als je er zelf bij bent, dan moet je zorgen dat het knagen geen kwaad kan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een deel van de knuffels voor honden kan inderdaad ook goed voor konijnen, maar meestal heb je meer keuze als je naar knuffels voor baby's zoekt. 

Let vooral op dat het van stevig materiaal is gemaakt en dat er geen losse (harde) dingen aan zitten. 

Ikea heeft ook hele fijne kinderknuffels die voor huisdieren kunnen. Onze hond heeft al jaren een pluche husky en een pluche voetbal van de ikea, en die zijn nog steeds heel! Die zouden ook allebei goed voor konijnen kunnen. Deze bijvoorbeeld: SPARKA Pluchen speelgoed, groen voetbal, groen € 2.99/st.

Nog een tip: kijk eens bij een kringloopwinkel of op een rommelmarkt 😉 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
13 minuten geleden zei D&D:

Adviseren jullie het dan juist wel of niet? 😊

Als het een veilige knuffel is, kan het prima. Het is bewezen dat het voor eenzame konijntjes helpt als surrogaatmaatje. Zolang je een knuffel kiest zonder schadelijke / gevaarlijke dingen er aan, en die een beetje stevig is, kan het gewoon. 

Als je echt een overijverig sloop-konijn hebt is het wel verstandig om het alleen onder toezicht te doen. Ik zou dus altijd wel in het begin even kijken hoe ze er mee om gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites