Spring naar bijdragen
Evee

Mispaksel prijs

Recommended Posts

Hadden jullie hier wel eens van gehoord?

Een verkiezing van de meest nutteloze verpakking:

https://nos.nl/l/2308153

Zijn er verpakkingen waar jullie je aan irriteren?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee dat is nieuw voor mij. Ik vind die per stuk verpakte winegums wel grote onzin.

Ik bedenk me dat ik kauwgum in de kast heb liggen, per pakje in papier, per 5 pakjes in folie, en per 3 folies in karton. Ook een beetje overkill.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Wat erg ja, die paprika's (biologisch!!) 

Ik vind alles wat in een verpakking nog eens per stuk verpakt is heel erg. Ik kan nu even niet iets concreets bedenken

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Voor groente en fruit zijn er tegenwoordig wel van die netjes te koop, ik gebruik die nu als ik bij de ah groenten koop (is meestal alleen voor de konijnen). Dan hoef je geen plastic zakje van de supermarkt te pakken, maar kun je dat herbruikbare netje gebruiken. Veel beter. Ze lijken veel op van die bh-waszakjes. Maar werkt prima.

En de meeste bio groenten bestel ik bij de bio-winkel die aan huis bezorgt, die werken zo veel mogelijk plastic vrij. 

Wij moeten vanaf januari het plastic overigens niet meer scheiden maar weer terug in het restafval gaan doen... 

Ik irriteer mij wel altijd aan het plastic om reclamefolders heen... Dat kan toch ook gewoon van papier! Aan de ene kant overweeg ik zo een nee-ja sticker, maar aan de andere kant vind ik folders bladeren ook wel fijn. Anders vergeet ik er naar te kijken en dan mis je toch dingen. Het is jammer dat je niet vooraf kan aangeven welke folders je precies wil ontvangen en welke niet, dat zou ook een hoop papier schelen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
42 minuten geleden zei Evee:

Voor groente en fruit zijn er tegenwoordig wel van die netjes te koop, ik gebruik die nu als ik bij de ah groenten koop (is meestal alleen voor de konijnen). Dan hoef je geen plastic zakje van de supermarkt te pakken, maar kun je dat herbruikbare netje gebruiken. Veel beter. Ze lijken veel op van die bh-waszakjes. Maar werkt prima.

En de meeste bio groenten bestel ik bij de bio-winkel die aan huis bezorgt, die werken zo veel mogelijk plastic vrij. 

Wij moeten vanaf januari het plastic overigens niet meer scheiden maar weer terug in het restafval gaan doen... 

Ik irriteer mij wel altijd aan het plastic om reclamefolders heen... Dat kan toch ook gewoon van papier! Aan de ene kant overweeg ik zo een nee-ja sticker, maar aan de andere kant vind ik folders bladeren ook wel fijn. Anders vergeet ik er naar te kijken en dan mis je toch dingen. Het is jammer dat je niet vooraf kan aangeven welke folders je precies wil ontvangen en welke niet, dat zou ook een hoop papier schelen. 

Dat kan wel! Ik weet alleen even niet meer hoe 

Edit: Heb even gegoogled en kom bijvoorbeeld deze twee tegen:

https://folderkiezer.nl/

https://kiesjefolders.nl/

Heb er zelf geen ervaring mee, heb een hekel aan al die papieren rommel 😛 maar ik las er een tijdje terug iets over. Maar ik begrijp dat je dit pakket met de post krijgt en dat je dan gewoon een nee sticker op je brievenbus kunt plakken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
33 minuten geleden zei Dollie:

Dat kan wel! Ik weet alleen even niet meer hoe 

Edit: Heb even gegoogled en kom bijvoorbeeld deze twee tegen:

https://folderkiezer.nl/

https://kiesjefolders.nl/

Heb er zelf geen ervaring mee, heb een hekel aan al die papieren rommel 😛 maar ik las er een tijdje terug iets over. Maar ik begrijp dat je dit pakket met de post krijgt en dat je dan gewoon een nee sticker op je brievenbus kunt plakken.

Hey dat is handig! Ga ik eens naar kijken 🙂

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Er zijn ook gewoon apps waarin je folders kunt bekijken, en dan kun je ook instellen welke je wil zien. Scheelt nog meer papier! En plastic.

Ik kan me ook zo ergeren aan al die driedubbele verpakkingen. Doosje, daarin plastic verpakking en dan daarin koekjes in een plastic houdertje. Dat kan echt wel anders. En je hoeft ook niet zelf alles in een plastic zakje te doen in een supermarkt. Ik zie wel eens dat mensen een tros bananen in een plastic zakje doen en dan denk ik...waarom? Heb je dan echt niks meegekregen van het plasticprobleem?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Kennen jullie de too good to go app? Mijn tante doet dat wel eens en vond het ook wel iets voor ons haha. Daarin kunnen winkeliers en ondernemers producten aanbieden die aan de datum zijn, en binnen korte tijd op moeten. Je kan ook een box kopen. We hebben het zelf nog niet getest, ik ben er denk ik toch wat lastig voor met mijn eet-voorkeuren. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik heb de app ook gehad, maar er is zo'n run op, dat je er eigenlijk niet tussenkomt bij mij in de omgeving. T idee vind ik echt super overigens!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik koop regelmatig een bon van een lokale bakker hier in Zuid-Limburg via Too good to Go. Je kunt weliswaar niet kiezen wat je krijgt, maar vooralsnog ben ik altijd erg tevreden geweest. Ik krijg altijd wel een paar broden en heel soms een halve vlaai erbij :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De supermarkt waar wij achter wonen doet er aan mee, dus wat dat betreft wel echt in de buurt hier. Die hebben bijna elke dag wel een verrassingspakket er op staan. Zal het binnenkort eens een keer gaan proberen, als ik niet veel in huis heb. Want ik vind het zonde om te doen als het niet op komt en alsnog weggegooid moet worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .