Ga naar inhoud

Luchtweginfectie/e cuniculi


Knuffeltje

Aanbevolen berichten

Nou dat laatste waarschijnlijk niet want zijn kopje houd hij weer recht en hij is ook actiever als gister. En dat is mijn probleem, koppiger.

 

Gistermorgen met konijn, blauwoogpool met al een te korte neus naar de dierenarts. Heeft al chronisch snot maar nu was het wel heel erg. Ik ging naar de dierenarts omdat hij zijn kopje na 2 hupjes scheef hield. Dagopname. Luchtweginfectie. 2 injecties gehad en vanmorgen gestart met antibioticum 1 ml. Flesjes liggen in de schuur, weet dus zo snel het merk niet.

 

Ik heb hem net weer zijn kuurtje gegeven, maar kan het dat ze daarvan zo moe zijn, dat ze daar meteen niet na willen eten?

Andijvie gaat er graag in, geen probleem.

Heb hem nu apart gezet om in alle rust zijn brokken te laten eten want hij wilde niet. Water heb ik hem vanmorgen wel goed zien drinken. Hooi denk ik ook, want mijn voedster eet niet zoveel in haar eentje. Een hooibal, was leeg.

 

Wat zijn jullie tips? Ik heb kruiden besteld voor de weerstand. Ze krijgen extra groenten. Wat kan ik hem nog meer aanbieden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als hij benauwd is is het logisch dat hij niet goed eet. Je kunt niet eten en ademen tegelijk, dus daar worden ze nog benauwder van. Zieke konijnen zijn sowieso vaak minder geneigd om brokken te eten en andijvie kauwt waarschijnlijk een stuk makkelijker/sneller weg. Let daar ook op als je hem gaat dwangvoeren, telkens voldoende tijd geven om weer op adem te komen.

 

13 uur geleden zei Hallo Hoi:

Van mijn brokjes kan je geen pap maken. Ik heb care+. En ik heb altijd Jumbo babyhapje wortel in huis. Voor dit soort gevallen. 

 

Daar kun je ook prima een papje van maken hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net weer een dosis, waarna er een gerommel vanuit zijn buikje te horen was. Ik denk het mooiste geluid van de dag! Ik ga er toch van uit dat dit betekend dat zijn darmen nu weer echt wat gaan doen. Twijfel of ik hem straks het zelf laat proberen met wat brokjes en olvarit of een beetje recovery in het voerbakje. Dwangvoeren doe je natuurlijk liever niet. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uur geleden zei Dollie:

Als hij benauwd is is het logisch dat hij niet goed eet. Je kunt niet eten en ademen tegelijk, dus daar worden ze nog benauwder van. Zieke konijnen zijn sowieso vaak minder geneigd om brokken te eten en andijvie kauwt waarschijnlijk een stuk makkelijker/sneller weg. Let daar ook op als je hem gaat dwangvoeren, telkens voldoende tijd geven om weer op adem te komen.

 

 

Daar kun je ook prima een papje van maken hoor!

Hoe dan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik neem aan in warm water weken. Hoe anders?

 

Nou , net nog een flinke portie naar binnen gewerkt van de recovery.

 

Wat is het minium waar ze op kunnen leven? Ik hoop dat hij aan het hooi gaat knabbelen, dat is onbeperkt aanwezig.

Meneer heeft het steeds koud, en hij gaat niet steeds warm zitten dus nu lekker een fleecekleedje onder zijn huisje gelegd en dat werd zeer gewardeerd. Hij is nog steeds heel alert en ik hoop dat het eten morgen echt beter gaat....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alles wat ze eten is meegenomen. Dan blijven de darmen werken, en dat is het belangrijkste.

Hier gaan er altijd als eerste verse kruiden in: basilicum, peterselie....

Dat hij flink van de recovery heeft gegeten is goed nieuws!

Heb je een snugglesafe die je bij hem kunt leggen voor wat extra warmte? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dit is voor het eerst dat ik een ziek konijn heb. Gelukkig gaat mijn voedster veel tegen hem aan zitten.

 

Vandaag echt een wereld van verschil. Hij was vanaf vanmorgen al actief. Wel wat ondersteuning gegeven met recovery maar hij eet weer zelf. Hij is vandaag ook weer in de ren geweest en hupst weer rond. Dus hopen dat het zo goed blijft gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .