Spring naar bijdragen
D&D

Wie kan mij boeken adviseren over bunny’s?

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Momenteel ben ik op zoek naar boeken ober bunny’s! Nu weet ik dat de schrijfster Bernice Muntz enkele goede boeken heeft, alleen zijn die overal uitverkocht. Heeft iemand nog andere tips?

Groetjes

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

De boeken van bernice zijn inderdaad bewust uitverkocht, omdat de informatie inmiddels achterhaald is. Volgens mij wil ze weer een nieuw boek uitbrengen met wel weer actuele informatie. Heel eerlijk, met heel veel konijnenboeken is het zo dat ze vrij snel weer verouderd zijn.

Zoek je over een bepaald onderwerp boeken? Voeding, training, medische zorg? Of algemene konijnenboeken?

Ik heb een boekenkast vol, ook echt wel mooie boeken hoor 🙂 Maar de boeken waar ik het meest aan heb zijn wel vrij duur en/of engelstalig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Evee Ah, oké! Dat is dus de reden! Ik zag toevallig dat iemand op Mp het boek van haar ‘High five met met je konijn’ en ‘Het gelukkige konijn’ verkoopt, maar die worden voor nog een aardig prijsje verkocht en heb mijn twijfels erbij.

Nee, eigenlijk informatie in het algemeen. Meeste dingen haal ik momenteel af van internet, maar dan zijn dan bewuste onderwerpen waar ik naar zoek! Vindt het zeker niet erg te investeren, maar moeten het inderdaad wel goeie boeken zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Op zich zijn het prima boeken hoor, het gelukkige konijn vind ik dan iets beter dan high five (high five is ouder en ook vooral gericht op trainen, terwijl het gelukkige konijn meer basis informatie over de zorg is). Maar een aantal dingen die er in staan zijn gewoon niet waar ik mij in kan vinden 😉

Als je gewoon zomaar leuk leesvoer over konijnen zoekt is kleintje konijntje misschien iets? Vind het niet een heel bijzonder informatief boekje, maar met de aankoop van het boekje (te koop bij konijnenopvangen) steun je die, omdat de opbrengst volledig naar die opvang gaat.

Ik zal binnenkort eens in mijn boekenkast kijken voor je.

Mijn laatste aanwinst is overigens Lagomorphs, Pika's, rabbits and hares of the world 😉 Beetje prijzig boek, maar stond al lang op mijn verlanglijstje!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Evee Dank je! Snap je wel, je moet uiteindelijk toch je eigen manier en gevoel erbij krijgen natuurlijk met de informatie die je krijgt!

Als je zou willen heel erg graag! 
Mijn voorkeur gaat uit naar Nederlandse boeken! 😊

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Is Kleintje Konijntje geen kinderboek? Dacht ik altijd, het klinkt een beetje kinderachtig. 😂 Als je ook nog fictie boeken zoekt kan je ook Waterschapsheuvel lezen 😁

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Nee het is geen kinderboek, het is een boekje met verhalen, eigenlijk min of meer het verloop van iemand die eigenlijk zonder kennis aan konijnen begint, en dan gaandeweg als er van alles mis loopt ontdekt wat er allemaal voor misverstanden zijn over het houden van konijnen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .