Ga naar inhoud

Konijn eet kattenbakkorrels


Hallo Hoi

Aanbevolen berichten

Wat voor korrels zijn het die je gebruikt? Echt van die kattenbak-kleikorrels? Dat is gevaarlijk als ze het eten, kan flink verstopping geven.

 

Als je een natuurlijk product gebruikt in het toilet, dan is het minder erg natuurlijk. Konijnen eten graag terwijl ze keutelen, vandaar dat wij daarom ook het advies geven om hooi bij de toiletbak te hangen of er in te leggen. Dan kunnen ze veilig en gezond op hooi knabbelen terwijl ze keutelen, dat is meestal beter dan bodembedekking eten 🙂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er hangt hooi hij. Het zijn trouwens houtkorrels kattenbakvulling. Niet klontvormend. En het is 100% natuurlijk met dennengeur. Maar er staat wel een waarschuwing op voor toxoplasmose. Er staat: zwangere vrouwen en mensen bij wie het immuunsysteem niet optimaal werkt mogen de kattenbak niet verschonen vanwege het risico op toxoplasmose. Maar ze eet het niet tijdens het keutelen, maar ze gaat echt voor de bak zitten om het op te eten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou gewoon back-2-Nature bodembedekking gebruiken. Dit is speciaal voor o.a. konijnen. Die van mij eten hier niet van. Ik heb 1x strokorrels geprobeerd wat ook speciaal voor knaagdieren is maar hier aten ze van en dat vond ik geen prettig idee. Ik denk dat houtkorrels hetzelfde idee is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beukensnippers kunnen geen kwaad als ze er iets van eten. Natuurlijk moet dat nooit zo veel zijn dat ze hun normale voeding laten staan (vooral hooi eten is zeer belangrijk). Beukensnippers zijn alleen niet zo absorberend in toiletbakjes. Ik gebruik ze buiten in de open toiletbakken waar de regen ook in kan komen.

 

Werkt een toplaagje van goedkoop hooi over de kattenbakkorrels heen niet voldoende om te voorkomen dat hij de korrels eet? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehh... hooi is het hoofdvoer van konijnen. Ongeveer 70-80% van wat een konijn eet hoort hooi te zijn. Geen hooi eten zorgt op termijn voor heel veel gezondheidsproblemen. Je koopt toch wel hooi voor je konijn en bied het dagelijks vers aan? 

 

Hooi in de toiletbakken kan juist ook helpen om hem wat meer hooi te laten eten. Hier staan verder ook veel tips over hooi eten, en uitleg waarom het belangrijk is: https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-voeding/post/hooi/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet het. Pluis krijgt elke dag vers hooi, het word door de hele kooi aangeboden, ze krijgt het met stukjes appel, verschillende soorten, maar nee hoor al minder je met het eten ze vertikt het. Ze eet alleen de Timothy eruit. En daarom is ongeveer de helft van haar blindedarmkeutels ook zo slecht. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .