Spring naar bijdragen
Evee

Wie is er vrijwilliger voor een konijnenopvang?

Recommended Posts

Ik ben wel eens benieuwd, welke leden zetten zich in voor een konijnenopvang?

En zo ja, welke opvang en op welke manier? Help je bijvoorbeeld echt bij het schoonmaken en zorgen voor de konijnen, doe je administratie voor een opvang, ben je klusjesman bij een opvang, pleeggezin, sponsor je konijnen of een hok op afstand?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Helaas woon ik niet dichtbij een konijnenopvang, ik help dus alleen op afstand.  

Zo sponsor ik via de webwinkel konijnenopvang Joy met de donatiepakketjes die elke maand via de webwinkel bij elkaar gespaard worden. En als ik iets weg te geven heb (over de datum producten of verkeerd geleverde producten bijvoorbeeld) probeer ik dat vaak richting de konijnenopvangen te doen. Maar er zijn ook een aantal opvangen die ik voorzie van flyers met informatie en webwinkelkorting voor de mensen die er een konijn adopteren. Zo help ik hopelijk toch een beetje mee.

Ik doe wel vrijwilligerswerk 1 ochtend per maand bij een andere stichting, die niets met konijnen te maken heeft. Dat is een stichting die huifbedritten (een soort liggend paardrijden) verzorgt voor mensen met een beperking.

• Vind ik leuk 1

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik wil het heel graag gaan doen, maar heb net een verbouwing van drie maanden en verhuizing achterde rug, dus eerst even settlen en in een goed ritme komen, dan kan ik kijken hoeveel tijd en energie er overblijft.

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ja, ik ben vrijwilliger bij het Knaagspoor in Ridderkerk :). Iedere zondagochtend/begin van de middag. Ik doe daar echt de verzorging van de konijnen en knaagdieren: voeren, schoonmaken van de hokken en medicijnen geven. Ik vind het zo'n ongelooflijk dankbaar werk en je bouwt echt een band op met de beestjes. Soms baal ik er een soort van dat er een konijn geplaatst is ;). 

Overigens zou ik ook graag pleeggezin worden voor bijvoorbeeld mama konijnen, maar omdat ik op 35 km afstand van de opvang woon, is dat niet heel erg praktisch. En ik woon klein, dus ik weet niet of de pleegkonijntjes dan voldoende rust kunnen ervaren omdat ze mijn eigen konijnen misschien kunnen ruiken. 

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik was jarenlang vrijwilliger bij het knaaghof in Rijswijk. Helaas ben ik na mijn study 40 uur per week gaan werken en kon ik niet ook nog in het weekend vrijwilligerswerk doen. Nu sponsor ik een hok daar en geef ik tijdens inzamelingsacties.

• Vind ik leuk 2

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ik ben sinds september samen met mn man vrijwilliger bij Stichting Opvang Konijnenparadijs. 1x per maand gaan we op zaterdagochtend helpen met schoonmaken en extra klusjes oppakken die normaal blijven liggen. Vorig jaar hebben we ook 3 konijntjes opgevangen als gastgezin.

Daarnaast zijn we al ruim 2 jaar gastgezin voor katten en kittens van ons plaatselijke dierenasiel.

• Vind ik leuk 3

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .