Ga naar inhoud

help mijn konijn doet anders


roosjes

Aanbevolen berichten

hoi allemaal mijn naam is roos,

 

ik heb 2 halve lotharingers pablo en milkshake ze zijn inmiddels 3 weken geleden gecastreerd.

maar nu het probleem: milkshake kwam altijd bij het begin van zijn hok knuffelen als ik eten kwam geven, of kwam aan hulpen als ik maar in de buurt van het hok kwam.

nu ineens blijft hij in het midden/achterin het hok zitten en al ik naar hem toe ga hupst hij weg. ook laat hij zich nu niet oppakken, is hij erg rustig en krabt hij veel in zijn vacht en schut met zijn oren.

 

weet iemand alsjeblieft raad?

 

alvast bedankt

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe lang doet hij dit? Was het echt een momentje? Of zie je het al wat langer en meerdere keren? Kan het zijn dat er bijvoorbeeld net een druppeltje water in z'n oor zat? Echt krabben en met de oren schudden kan ook op een parasiet wijzen, bijvoorbeeld oormijt.

 

Kan er misschien iemand in je omgeving helpen het konijn toch te pakken en even goed te controleren? En als je iets ziet, toch even langs de dierenarts voor de passende oplossing. Houd hem in ieder geval goed in de gaten, en als het aanhoud, erger word, of je ziet ook echt vieze prut in de oren of kale plekken, dan even langs de dierenarts. En goed opletten dat hij geen gasbuikje krijgt, dat komt er soms bij als konijntjes parasieten hebben, door de stress van de jeuk. Hopelijk valt het mee en was het niets bijzonders!

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even in de gaten houden inderdaad. Het kan ook oorontsteking zijn. Als hij blijft krabben of schudden zeker naar de dierenarts gaan.

 

Je schrijft dat hij zich nu niet laat oppakken. Konijnen worden liever niet opgepakt. Het zijn prooidieren, dus als ze in de natuur ‘opgepakt’ worden betekent dat dat ze opgegeten gaan worden. Heel af en toe is het toch nodig om een konijn op te pakken. Bijvoorbeeld om nu even zijn oren te bekijken. Maar verder laat je ze het beste altijd gewoon met alle pootjes op de grond. Dat vinden ze veel fijner 🙂 Laat ze zelf naar jou toe komen voor aandacht of een aai. Vaak helpt het als je ze dan een brokje uit je hand geeft. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

lienappelsien, ik til ze ook normaal niet op en laat ze naar me toe komen. dat doet hij normaal ook als ik eten kom geven, hij is gek op kroelen alleen nu bleef hij maar achter in zijn hok zitten. niet wat ik van hem gewent ben.

daarom vroeg ik om advies😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .