Ga naar inhoud

Hoelang schijnzwanger?


D&D

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal, vandaag ben ik bij de dierenarts geweest voor een röntgenfoto en mijn voedster blijkt schijnzwanger te zijn sinds 11 september al! Zojuist wilde ik het rammetje en voedster weer bij elkaar zetten, maar zij is nog steeds in de aanval modus. Weet iemand hoe lang dit duurt voordat ze weer bij elkaar mogen?

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat je voedster toch niet zwanger blijkt te zijn! Als ik me niet vergis schreef je in een ander topic dat je iets zag bewegen, wat is dat dan geweest?

 

Als een voedster schijnzwanger is mag ze in princiepe gewoon bij de ram blijven. Hoelang zijn je konijnen uit elkaar geweest? Als ze een tijdje uit elkaar geweest zijn kan het nodig zijn om ze opnieuw te koppelen (in een neutrale ruimte).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rifca Hoi! Ja zeker heel fijn, want ik had net daarvoor het mannetje al laten helpen! De dierenarts gaf aan dat als de voedster relaxt is, ik de darmen zie bewegen.. 

Ze zijn sinds 11 september al uit elkaar.. Had ze net wel los in een open ruimte (lees woonkamer) maar toen ik ze dus in een hok samen zette ging het helemaal mis! Hoe lang is het koppelen nodig denk je? 😊

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoelang (het)koppelen duurt is per koppel verschillend, het gaat er om dat ze de rangorde weer opnieuw moeten bepalen.

 

via onderstaande link kun je hier e.a. over lezen, wellicht helpt dat je op weg.

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen-koppelen/post/konijnen-vechten-her-koppelen-van-konijnen/

 

Als je voedster echt nog veel last heeft van haar hormonen is het misschien we verstandig te wachten met herkoppelen tot dit minder is. Je kan ook overwegen je voedster te laten castreren - dan ben je meteen van toekomstige schijn zwangerschappen en gezondheidsrisico’s af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je gerust stellen: het mannetje heb je niet voor niks laten castreren! Een ongecastreerd mannetje heeft ook veel last van zijn hormonen en dat is meestal echt niet leuk voor de dame. Persoonlijk ben ik voorstander van alle konijnen, man en vrouw, te laten castreren.

 

Als je jouw dame wilt laten castreren zou ik dat zo snel mogelijk doen en dan herkoppelen zodra zij weer hersteld is. Ik heb het zelf niet mee gemaakt, maar een operatie schijnt voor onrust in een koppel te kunnen zorgen. Dus om te voorkomen dat je aan het herkoppelen blijft zou ik de castratie van de dame eerst doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb gemerkt dat als je het nestje te vroeg weg haalt, mevrouw nijn weer een soort "reset" en wéér een nieuw nest gaat zitten maken. Dus nu laat ik het "gore stink nest" een goede poos liggen tot ik merk dat ze er niet meer obsessed over is en haal het dan weg.

 

Dat is mijn ervaring althans. Enalaatste keer was ze echt iets van 2 weken schijnzwanger, omdat ik trouw om de dag bleef verschonen terwijl ze nog niet klaar was (gok ik dan he). Laatste keer wachtte ik meerdere dagen en haalde het toen pas weg, toen was het met een paar dagen klaar. Kan toeval zijn, maar als jouw dame al zo super lang schijnzwanger is kan het het waard zijn om dit te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .