Spring naar bijdragen
Allis

Mijn hamster bijt

Recommended Posts

Hej,

ik heb nu ongeveer 3 dagen een nieuwe hamster. Een rusje. Maar als ik haar een zaadje wil geven (en dan heb ik het tussen me vingers) dan snuffelt ze eerst wat aan dat zaadje en daarna bijt ze me. En t doet nog best zeer ook! En als ik me hand in de kooi leg dan bijt ze ook gelijk. Is dat omdat ze nog moet wennen of iets anders?

groetjes Allison

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi! Wat leuk een nieuwe hamster 🙂 waar heb je haar vandaan? Hamsters uit een dierenwinkel zijn vaak absoluut niet tam en dan heb je wat langer nodig. 

Drie dagen is nog maar super kort, ze hebben best een poosje nodig om aan de nieuwe omgeving en geluiden te wennen. Wat je nu doet is goed, gewoon bij haar in de buurt zijn. Af en toe tegen haar kletsen en snoepjes is het toverwoord. Je kan misschien nog een stapje terug doen en gewoon naast de kooi gaan zitten kletsen een aantal keer. Zorg dat je niet te dreigend overkomt met je hand maar leg hem inderdaad rustig neer. Ook goed je handen wassen voor je het doet want het kan zijn dat ze nog iets ruikt en probeert te "proeven". Leg gewoon een snoepje voor haar neer en haal je hand dan weer weg en probeer dat op te bouwen tot ze het wel uit je hand wil nemen zonder te bijten. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoi!

Bedankt Renske34! Maar nu lijkt het wel of ze je een soort van aanvalt. Als ik me hand ik de kooi doe vliegt ze er op af en als ik der met me vinger wil aaien wil ze hem gelijk vastpakken en als ik het laat doen zal ze waarschijnlijk weer bijten. Maar durf haar niet goed op me hand te laten lopen omdat de kans groot is dat ze bijt. En ja ze komt uit de dierenwinkel. Zou dit nog overgaan? Want me vorige hamster kwam van de intratuin en die kon gelijk op me hand een zaadje eten en in totaal heeft zei maar 2 x in heel haar leven gebeten. 

Groetjes Allison en Whoppy        (me hamster 😉)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Het kan zeker nog wel overgaan, ik denk niet dat ze heel veel positief contact met mensenhanden heeft gehad in haar jonge leventje. Dus ze moet nu leren dat het contact met jou positief is. Heel rustig beginnen en niet gelijk helemaal in haar kooi met je hand. En veel geduld maar uiteindelijk bereik je daar het meeste mee! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .