Spring naar bijdragen
De Bunnybunch webwinkel is gesloten van 10 december tot en met 20 januari.
D&D

Voedster overtijd?!

Recommended Posts

Hallo allemaal, 

Momenteel is mijn voedster zwanger! Ik weet helaas niet precies wanneer zij zwanger is geraakt. Alleen maak ik me momenteel wat zorgen. 11 september is zij al naar de dierenarts geweest en die heeft toen dus al geconstateerd dat zij zwanger is, alleen is zij tot op heden niet bevallen!

Moet ik me nu zorgen maken? De dierenarts heeft 14 oktober telefonisch aangegeven dat ik dat niet hoef en het een deze dagen kan gebeuren dat zij bevalt..

Groetjes Manon

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Marjoleink Ze had afgelopen maandag ook aangegeven dat ik het even in de gaten moest houden en als de voedster niet meer zou eten, spelen, bewegen etc ik zeker aan de bel moest trekken, maar omdat zij dat allemaal nog wel doet moet ik het dus nog even de tijd geven.. In de buik zie ik ook de jongen gewoon bewegen! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hoe heeft de dierenarts op 11 september vastgesteld dat de voedster zwanger was? Want als ze toen al voelbare / zichtbare jongen in de buik had, moet ze toen ook al een eind geweest zijn. Ik betwijfel of er sprake is van een zwangerschap, dan hadden de jongen er al moeten zijn. Ik zou foto's laten maken bij de dierenarts om er achter te komen wat het is, wie weet heeft ze een gezwel ipv een zwangerschap. Zo lang overtijd is in ieder geval niet normaal, en grote kans dat als het nog wel jongen zijn, die ook niet op de natuurlijke wijze geboren kunnen gaan worden. De normale draagtijd is 28-32 dagen. Het kan uitlopen naar 34-35 dagen. Maar daar zou je in dit geval ook al overheen zitten. Je zou al op 41! dagen zitten... en dat als ze op 11 september zwanger geworden zou zijn, en je geeft aan dat ze toen al controleerbaar zwanger was. Dan zou er dus zeker een week bij opgeteld moeten worden. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

@Evee de dierenarts heeft haar eerst gewogen. Toen was ze 1 kilo aangekomen! En gevoeld. Ik kwam er zelf scheer omdat ik iets in haar buikje zag bewegen en dat was gisterenavond nog steeds het geval. Zojuist heeft de dierenarts mij gebeld. Ze zit nu op zes weken.. Dierenarts weet ook niet zo goed wat te doen en heeft dit ook niet eerder gehoord zei ze.. Ik moet het deze week afwachten was het advies. Een keizersnede oid werd niet geadviseerd. 

Nu net een andere dierenarts gebeld.. Die gaat het overleggen en ik word teruggebeld.. 

GEEN IDEE WAT TE DOEN DUS! 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Mocht je behoefte hebben aan een dierenarts met meer kennis van konijnen, dan vind je hier de lijst met konijnkundige dierenartsen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/cat/konijnen/post/lijst-met-konijnkundige-dierenartsen/

Je zou ook je dierenarts kunnen vragen om contact op te nemen met praktijk Wilhelminapark in Utrecht,  dat is zo'n beetje de expert in Nederland.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Ahh, dat verklaart het in ieder geval. Fijn dat er niets ergers aan de hand was. Ik zal dit topic dan een slotje geven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

• Nieuwe aanmaken...

Important Information

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .