Ga naar inhoud

Konijnen na castratie (vandaag)


Nathalievds

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, 

 

Vanochtend zijn onze 2 konijnen Jeff en James gecastreerd. Gelukkig hebben ze af en toe al gegeten. Als we ze niet veel iets aanbieden eten ze niet veel. Ook zitten ze echt doodstil. Is dit normaal. We hebben 1 konijn bijna uit een soort van coma moeten halen. Aaien reageerde hij niet op, dus hebben we hem maar laten schrikken toen werd hij wel wakker.. Is dit normaal na narcose dat ze extreem stil zitten en zijn? Weinig reageren?. We hebben voor de komende 3 dagen carprofen  drops gehad. Iemand tips? Of zijn we gewoon door onze eerste ervaringen overbezorgt? Hoor graag van jullie 

 

Liefs Nathalie 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jazz zat ook heel stil na de castratie. Ze hadden ook gewaarschuwd dat het nog even zou duren voor de narcose er echt uit was en dat het er erg onhandig uit kon zien als hij zou springen enzo. Eten was de eerste dagen ook een stuk minder maar ik had het idee dat hij de pijnstilling ook echt helemaal niks vond want toen ik daarmee mocht stoppen werd hij actiever en at hij weer normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Marjoleink en floppyears dankjewel voor jullie reactie. Het eten gaat iets beter al. De ochtend drinken kwamen ze uit zichzelf naar toe. Ze hebben alleen nog niks gedronken in de tijd dat ze thuis zijn. We hebben ze gisteren extra komkommer gegeven omdat ze daar ook vocht uit kunenn halen. Wat denken jullie? Iets om me druk om te maken of zal het wel meevallen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 minuten geleden zei Renske34:

Ik vind het een goed teken dat ze uit zichzelf eten. Kun je tussendoor even bij ze gaan kijken vandaag, of iemand anders vragen? Keutelen ze wel? En hebben ze pijnstilling gehad? 

 

Edit: ik lees dat ze carprofen krijgen 🙂 

 

Hoi Renske, 

Er liggen keutels, het zijn er niet veel maar toch echt van gister en vannacht.. helaas werken Ik en mijn vriend half uur rijden van huis. Helaas hunnen wij niet naar huis. Dat ze iets eten vind ik ook positief al is het wel veel minder als anders. Vooral het drinken baart me zorgen. Heb net voor het eerst de pijnstilling gegeven toen ook maar meteen een beetje water. Ben zo bang dag ze uitdrogen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Renske34:

Je kunt wat groenten voor ze neerleggen dat bevat ook al vocht. Voor als je thuiskomt van je werk kun je proberen om hooi-thee te maken. Heet water over een pluk hooi, dit laten afkoelen en dan bij ze neerzetten. Dit deed soms wonderen bij die van mij. 

 Heel fijn dat je meedenkt. Idd veel komkommer en witlof bij ze achtergelaten. De hooithee heeft gister avond niks  geholpen helaas ga het straks weer proberen. Hoor en dat ze dan toch echt wel wat Heb en gedronken. Toch wel erg belangrijk 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .