Ga naar inhoud

Eindelijk iets gevonden tegen verstoppingen en plakpoep!


Gast

Aanbevolen berichten

Mijn gevoelige NHD voedster kreeg altijd een verstopping van elk soort droogvoer, dus ben ik er uit pure wanhoop na overleg met de DA, maar mee gestopt . 
Maar ik bleef het gevoel hebben dat ze toch iets meer nodig had dan alleen maar hooi in alle soorten, en nu heb ik een brok gevonden die nog niet erg bekend is maar HET WERKT!! 
Het is geheel zonder graan en "meel" soorten, (erwtenvlok meel etc) want in elke brok waar graan of "meel" in zat, kreeg zij weer een verstopping. 
Het voer heet Beaphar Nature Plus, geheel zonder "meel" en granen. Ze vindt het heerlijk, ze krijgt ze wel gedoseerd over de dag, dus niet in 1 keer een heel bakje voor de neus zetten.
Ik zit nu op ongeveer een 10 grote staafjes verdeeld over een dag , en tot nu toe geen plakpoep, geen verstopping, ze eet er tevens goed hooi bij en verder niets. 
Ik wil dit onder de aandacht brengen omdat heel veel konijnen doorgefokt zijn tegenwoordig en dus ook veel kwaaltjes hebben, helaas. 
Normaal gesproken als ze weer eens een verstopping had, zat ik een week te behandelen met Cisaral. Maar das ook geen goed vooruit zicht! Tevens drinkt ze veel, uit een bakje, door
het goede hooi eten, ze leeft vrij bij mij in huis en is niet ingeënt, wel gecastreerd. Misschien hebben andere darmprobleem konijnen er ook baat bij! Succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je mis bent met de benaming. Er is beaphar care plus , maar dat is niet graan vrij. Er is ook beaphar nature. Zonder plus dus 😉 En dat is wel graanvrij. Het is gewoon te koop hier op de website in de webwinkel, al een paar jaar hoor 😉 Voor konijnen die veel spijsverteringsproblemen hebben is graanvrij voeren zeker wel aan te raden. Fijn dat het goed werkt voor jouw konijn.

 

 

Ik denk dat je deze bedoeld?

https://www.bunnybunch.nl/konijnenhokken/beaphar-nature-konijn-3kg.html

 

image.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Hallo Hoi:

Mijn konijn heeft hele slechte blindedarm keutels. Sommige eet ze op maat de meeste blijven liggen. Zou dit dan ook werken? 

 

Hoeveel brok geef je je konijn(en), en hoeveel wegen ze zelf? 

 

Een veel voorkomende reden van het niet opeten van de blindedarmkeutels is dat ze teveel eten krijgen en/of dat ze te dik zijn en er daardoor niet bij kunnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden zei Hallo Hoi:

Mijn konijn heeft ondergewicht. Ze weegt vgm 2,20 kilo. Ze krijgt 40 gram brok. Soms iets meer soms iets minder. 

 

Ik heb net een eerder topic van je teruggelezen. Ik kan me voorstellen dat je overweegt om dit voer te proberen. Wat geef je nu?

 

Zijn de blindedarmkeutels echt onder de microscoop onderzocht op wormen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .